laupäev, 3. september 2011

Kuivatatud tomatite täidisega lõhefilee

Selle toidu idee pärineb Stockmanni kalaletist:):):) Mitte et ma ise sealseid poolfabrikaate oleksin tarbima hakanud, aga parajasti ühte lõhefileed ostes näitas mu kõrval seisev P kuivatatud tomati ja toorjuustutäidisega lõhefileele, öeldes, et see näeb eriti isuäratav välja. Ma olin just mõelnud, kuidas teha õhtul lõhet ilma seda tavapäraselt lihtsalt musta pipra ja sidruniga fooliumis küpsetamata. Ja oligi selleks korraks lahendus leitud - super! :) Lisaks sellele, et kala oli tõesti hea, on toit ka ülilihtsalt valmiv:)

See siin on ühele inimesele (v siis tõesti kahele, aga väikese isuga inimesele, paras kogus, kui on aega nt riisi, kartulit vms juurde valmistada):
3 kuivatatud tomatit
1 suur spl (u 1/3 pk) merevaiku
u 350 g lõhefilee
musta pipart

Tõmba kalast pinsettidega luud keskelt välja ja tee fileele risti sisselõige. Haki tomatid peenelt, sega merevaiguga ja pane segu lõhefileesse tehtud sisselõikesse. Jahvata peale kas musta pipart v nt M&S-i sidruni ja roosa pipra segu. Keera foolium ümber, pane ahju ja küpseta 150 kraadi juures u pool tundi v nii palju, et saada sellises küpsusastmes kala, nagu sulle meeldib. Võid ka muidugi ahju kuumuse 170-180 kraadi peale panna ja saad veel kiiremini süüa, aga mulle meeldib madalamal kuumusel küpsetatud lõhe rohkem. Kui aega on, siis tasub üldse 50 kraadi juures seda küpsetada - nii saab eriti hea. 
Pilt on kiirelt tehtud, sest kõhud olid tühjad ja ei jõudnud pikalt kala ja fotoaparaadiga mediteerida, aga usun, et saan üsna varsti uue normaalse pildi, sest P, kes üldse kala ei armasta, oli sellest täidetud lõhest vaimustuses:)

Kalale võid pigistada ka küpsetatud sidrunit peale. Sidruni küpsetamise nipi sain aastaid tagasi ühelt Terevisiooni kokalt, kes soovitas sidruni lihtsalt pooleks lõigata ja ahju kala juurde pannile küpsema panna, sest küpsenud sidrunit kalale pigistades ei tule sealt mitte ainult mahl välja, vaid ka viljaliha, ja maitset on veelgi rohkem. Geniaalne!:)

Mis aga sidruni ja roosa pipra veskisse (ik lemon and pink peppercorn mill) puutub, siis selles on ka jahvatatud kuivatatud punast paprikat, kuivatatud küüslauku ja kuivatatud tomatit, mistõttu segu sobib ideaalselt nii kala kui ka teiste mereandide maitsestamiseks. See on üks mu kahest kodusest maitseainesegust, mille olen ise ostnud oma lemmiktoidupoest M&S, mis küll Tallinnas on väga väikese valikuga võrreldes tavaliste nt Londonis asuvate poodidega, aga sellgipoolest saab sealt koguaeg eriliselt häid asju. Nt on see pood ainus mulle teada olev koht, kus müüakse florentiine (imehead Itaaliast pärinevad mandlilaastudega küpsised) ning peedi- ja porgandikrõpse. Sealt saab ka parimat tükkidega maapähklivõid (ik crunchy peanut butter), mida ma enam lihtsalt ei tohi(!!!) koju osta, sest kreemja konsistentsiga maapähklivõi purk saab alati paari päevaga tühjaks ja kui ma oma elukaaslaselt küsin, kas tema ka maapähklivõid seekord proovis, siis tavapäraselt ta pole isegi märganud, et järjekordne purk kodus oli... :) M&S-is on parimad kaeraküpsised (ik Oat Crunch Biscuits) - eriti head on veel tumeda šokolaadiga Digestive'id - ja veel igasuguseid muid asju, mida mujalt ei saa ja mille pärast tasub sinna ekstra minna. Mu teine ise ostetud maitseainesegu ehk Santa Maria Sweet Heat BBQ on ainult tänu sellele mu koju sattunud, et läksin M&S-i suitsumaitselist paprikapulbrit ostma, aga pood tehakse hommikul kell 10 lahti. Kuna kell oli alles 9 ja mul aega pikemalt oodata polnud, siis tuli Prismast kõige sarnasem asi kaasa haarata, aga seda paprikasegu julgen ma küll peamiselt ainult lavašikrõpsude peal kasutada (nendele sobib ta see-eest väga hästi). Ja lisaks on M&S-is ka igati hea veinivalik (mh erinevaid chablis'id) ning väga toredad ja sõbralikud müüjad. Kui ma ükskord seal suuremat kogust veine ostmas olin, ütles müüja mulle, et need chablis'd on järgmisel nädalal soodushinnaga. Kui tihti mõnes poest sulle sellist infot jagatakse??? :) 

Vot nii siis - lihtne toit küll, aga jutt on pikk!:) Soovitan igal juhul täidetud lõhet kindlasti proovida - eriliselt hea moodus saada kiire ja maitsev õhtusöök ning boonusena ka oma mees kala sööma meelitada;-)

Kommentaare ei ole: