pühapäev, 7. detsember 2014

Magus avokaadokreem kakao ja banaaniga

Sel nädalal ehk eilses Laupäevaleht LP-s oli mul au teha lood mitmete hästi toredate inimestega. Esimene pikem lugu räägib rootslasest Jonas Lundgren'ist, kes oli abiks restorani Cru peakokale Dmitri Haljukovil kokkade olümpiaks valmistumisel. Jonase valis välja Bocuse d'Or Eesti president Dimitri Demjanov, sest "ainult parim on küllalt hea!" Teises aga jagab Angeelika Kang oma uuest raamatust "Ahjusoe" hõrku mee-mandlipiparkookide retsepti. Soovitan proovida ;-) 

Täpselt nagu see tõeliselt mõnus kook mandlijahu ja avokaadoga, on kakao ja banaaniga avokaadokreem üks toekas, aga minu kriteeriumite:) järgi väga tervislik magustoit! Olen avokaadoga teinud varasemaltki šokolaadi-mousse'i, kuid seekord jätsin ära šokolaadi ja kookospiima ning proovisin valmistada kreemi vaid banaani ja kakaopulbriga. Banaani ja avokaadot olen ka smuutisse kokku pannud ja tulemusega igati rahul :)

Soovitan esialgu nii kakaopulbrit kui ka mett või siirupit lisada kumbagi 2 sl, maitsta ja vajadusel kas mõlemat või ühte neist juurde lisada. Mulle tohutult meeldib naturaalse kakaopulbri tugev mõru maitse, mistõttu lisan seda 3 sl, kuid selle magustoidu jaoks on 2 sl juba enam kui piisav kogus. Magusust annab aga banaan minu jaoks piisavalt, niiet mett lisan ise vaid kaks supilusikat. 

Vaja läheb:
2 väikest küpset avokaadot
1 hästi küps suurem banaan
2-3 sl kakaopulbrit
2-3 sl vedelat mett või vahtrasiirupit

Töötle avokaado viljaliha, banaanitükid, kakaopulber ja mesi köögikombainis või kausis saumikserit kasutades ühtlaseks kreemiks. Aseta kahte meelepärasesse magustoidukaussi või -pokaali ning hoia vähemalt tund enne serveeimist külmas, et kreem saaks taheneda. Peale võid puistata värskeid marju, riivitud šokolaadi, hakitud pähkleid vm meelepärast.



Toredat, helget ning sooja, samas magusat ja vürtsikat teist adventi kõigile!!!


4 kommentaari:

oks ütles ...

Imeline! Proovisin kohe järgi :) Teeme lastega teinekordki.

Silja Luide ütles ...

suur rõõm seda kuulda :) aitäh ja toredat kolmandat adventi!

maxmarii ütles ...

Proovisin teha, väikese eelarvamusega, et mis siit nüüd siis tuleb - aga täiesti vapustav :) nagu parim shokolaadi mousse (ja mul oli veel vähendatud rasvasisaldusega kakaopulber, mis kapis leidus) - lisasin küll lusikatäie kookosrasva. Tõest super, tänud :)

Silja Luide ütles ...

väga lahe! mul on hea meel selle üle :)