esmaspäev, 6. november 2017

Suus sulav kõrvitsa-juustu brownie


Selle koogi retsept ilmus koos seitsme teise minu toiduga novembrikuises ajakirjas Pere&Kodu. Lisaks tutvustusele retseptivihikus on 8. leheküljel ka väike looke mu lapsepõlvest koos ühe pildiga, millel olen alles päris pisike :) Pildid ajakirja jaoks saatis mulle ema (aitäh!) ja täitsa tore oli üle pika aja lapsepõlve fotosid vaadata. Järgmisel pildil ma enam väga väike ei ole, selline koolieelik pigem, aga nagu näha, siis tukk on mul ikka enda lõigatud nagu alati lapsena:D Positsioon söögilaua taga ka ei üllata, sest söömine oli juba väiksena üks mu lemmik-tegevusi ja ma olen muideks siiani arvamusel, et me mitte ei söö selleks, et elada, vaid ikkagi elame muuhulgas ka selleks, et süüa :) Ja selles postituses olev kook on kindlasti üks neid põhjuseid, miks tasub elada;-)



Siidise ja kreemja juustu-kõrvitsatäidise ning mahlase šokolaadipõhjaga kook meeldib nii suurtele kui ka väikestele meestele ja naistele. Valmistamine ei võta kaua aega ja seda saab teha nii nisujahuga kui ka gluteenivabalt (mõlemad variandid on retseptis ilusti kirjas). Ilusa kollase värvi annavad täidisele kõrvits ja maisijahu; tume šokolaad ja naturaalne kakaopulber aga teevad šokolaaditaina eriliselt tummiseks. Kui kasutad sügavkülmutatud kõrvitsapüreed, siis sulata ja nõruta see eelnevalt.

Mul on blogis juba nii üks eriti tervislik kõrvitsaga brownie ja mitu toorjuustuga brownie’t (mustikatega ja pohladega) kui ka üks kõrvitsa ja šokolaadiga juustukook, aga sellist juustu ja kõrvitsapüreega brownie’t katsetasin esmakordselt. Tuli väga hea! ;-) 


Šokolaaditainas:
120 g võid
120 g pruuni suhkrut
30 g naturaalset kakaopulbrit
1 sl vanillisuhkrut
2 suurt toasooja muna
90 g nisujahu ja 0,5 tl küpsetuspulbrit VÕI 
40 g maisijahu ja 50 g riisujahu ja 1 tl küpsetuspulbrit
näpuotsatäis soola
1-2 sl brändit, rummi või külma kohvi
100 g tumedat šokolaadi

Šokolaaditaina jaoks sulata tükeldatud või keskmisel kuumusel, lisa pruun suhkur, sega läbi ja kuumuta umbes minut kuni segu hakkab natukene mullitama ja suhkur on peaaegu sulanud. Võta pott tulelt ning sega hulka kakaopulber ja vanillisuhkur.

Vala segu kaussi, lase pisut jahtuda ja sega taina hulka ükshaaval munad, seejärel küpsetuspulbri ja soolaga läbi segatud jahu(d). Kui tainas on ühtlane, lisa tükeldatud šokolaad ja alkohol või kohv ning sega läbi.

Juustu-kõrvitsatäidis:
200 g toasooja toorjuustu
200 g kõrvitsapüreed
60 g suhkrut
2 sl nisu- või maisijahu
0,5 -1 tl jahvatatud ingverit (soovi korral)
1 sl vanillisuhkrut
2 suurt toasooja muna

Juustutäidise jaoks sega toasoe toorjuust visplit kasutades kõrvitsapüreega läbi, lisa suhkur, jahu ja maitseained. Viimasena lisa munad ja sega ühtlaseks. 

Laota šokolaaditainas u 20X20 cm läbimõõduga küpsetuspaberiga kaetud neljakandilisse vormi, kata juustutäidisega ja tekita noaga tainast alt ülest tõstes marmorjas muster. Küpseta kooki ahjus 170 kraadi juures 30-40 minutit kuni kook on tahenenud ja äärtest kuiv, kuid keskelt veel kergelt võdisev. Ära kindlasti üle küpseta, sest brownie küpseb veel vormis ka edasi. Lase jahtuda ja lõika ruutudeks.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Maitsev kook sai! Välimuselt ka ilus :) Meil hetkel kõrvitsahooaeg, nii et olen kõrvitsa lainel :D

Silja Luide ütles ...

aitäh!!! nii tore, et meeldis :) endal tuli ka praegu isu peale ... :)