neljapäev, 25. november 2021

Lihtne tomati-hakklihahautis kinoaga


See on ideaalselt argiõhtuks sobiv toit, sest valmib üsna kiirelt ja suhteliselt vähese vaevaga. Praegusel ajal kulub selline mõnusalt soojendav ja toitev hautis, milles on samas palju tervislikke aedvilju, minu arvates kohe eriti hästi ära. Porgand, küüslauk, varsseller, tomat, oad, ürdid ... Lisaks veel kasulik kinoa ja kvaliteetne hakkliha (mina ostan alati Maks & Moorits veisehakkliha), nii et kokku saab üks mitte ainult maitse-, vaid ka toitainerikas (õhtu)söök:)

Suuremad vürtsisõbrad võivad tšillipipra kauna lisada koos sisu, sh seemnetega, tagasihoidlikuma teravuse austajatel aga tasub see eemaldada. Sobib ka kuivatatud tšillikaun - ma ise just seda kasutangi, sest mul on õnneks Aasiast toodud nii suured varud, et oli võimalik koroonaaeg üle elada ja jätkub ikka veel (loodetavasti kuni järgmise reisini) :)

Kui sul on kodus sibul või porru, siis võid ka ühe neist hautise sisse lisada. Sibul haki peeneks ja lisa koos porgandiga, porru aga lõika õhukesteks viiludeks ja lisa potti samaaegselt varsselleriga. 

Kirsstomatid võid vabalt ka pooleks lõigata ja lisada hautisele hoopis koos hakklihaga, aga kuna mina olen laisk ja armastan optimeerida oma tegevusi, siis lisan mina need tervena ja varasemas faasis ;-)

Mulle meeldib seda toitu eriti koos koriandriga nautida, aga kuna kahjuks seda ei ole alati ja igas poes saada, siis olen ka tüümiani- või basiilikulehti lisanud. Kuid kui vähegi saad, siis kasuta ikka koriandrit - see on siin minu arvates kõige parem.

Kinoa asemel võib kasutada täistera kiirkeeduriisi, kuid siis on küpsemisaeg lühem (u 10 minutit). 


Vaja läheb:
1 suur porgand
1 sl selitatud võid või õli
2 varssellerit
2 küüslauguküünt
1 tšillipiprakaun
0,5 tl (suitsu)paprikapulbrit
0,5 tl jahvatatud vürstköömneid
250-400 g (1 pakk) kirsstomateid
300 g (veise)hakkliha 
400 g (1 purk) purustatud tomateid
0,5 l puljongit
100 g kinoat
u 300 g (1 purk) võiube või punaseid ube
koriandrit vm maitserohelist (soovi korral)

Lõika porgand õhukesteks viiludeks. Kuumuta suure poti põhjas rasvaine ja hauta selles madalal kuumusel porgandit. Samal ajal lõika seller samuti õhukesteks viiludeks ja lisa potti. Kuumuta mõlemat aedviljad aeg ajalt segades u 5 minutit. Seejärel lisa tomatid ja kuumuta veel u 5 minutit. 

Haki küüslauk ja tšillipipar ning lisa koos maitseainetega potti. Kuumuta paaril korral segades mõni minut. Lisa hakkliha, keera kuumus kesmisest pisut suuremaks ja pruunista see aeg ajalt segades nii, et ei ei jää suuri tükke ja liha on enam vähem läbi küpsenud. 

Lisa purustatud tomatid ja puljong, seejärel külma vee all sõelal loputatud kinoa. Sega läbi, keera kuumust vähemaks ja lase supil u 15 minutit keeda kuni kinoa on pehme. Keera kuumus kinni, sega hulka külma vee all loputatud konservoad ja lase roal 5-10 minutit seista.

Puista peale koriandrilehti või muud meelepärast rohelist ja naudi kohe. 


Postitus sündis koostöös Risellaga

Kommentaare ei ole: