neljapäev, 13. oktoober 2016

Vürtsikas kõrvitsasmuuti - koogi asemel ;-)



Kõigepealt tahtsin mainida, et järgmisel teisipäeval (18. oktoobril) toimub koolitus Toiduakadeemias - oled teretulnud osalema! Teeme koos asju, mida ma ise kodus oma külalistele valmistan, mille hulgas eriti suur hitt on alati mereanniroog krevettidega. Kes tahab midagi keerukamat õppida, siis nende jaoks on rukkijahu ja suitsukala täidisega tuuletaskud - suupiste, mis alati laualt ülikiirelt kaob :) Lisaks veel kaks erinevat kooki, niiet igav ei hakka ja nälga ei jää, I promise ;-)

Teisipäeval aga oli üks mu viimase aja - võib isegi vist öelda: selle aasta - toredamaid kontserdielamusi. Eestis käis nimelt üks mu lemmiklauljaid Joss Stone, kelle hääl on sellise tämbriga ja nii võimas, et silmad kinni kuulates eeldaks pigem, et tegemist on mustanahalise lauljannaga. Kusjuures avastasin imelise Joss Stone'i enda jaoks kunagi just tänu Liis Lemsalule, kes teda ka üleeilsel kontserdil soojendas. Sõitsin tookord Tallinnast Tartusse, kui Liis teda ühes raadiosaates soovitas ja tänu Shazam'ile sain ka laulja nime teda, mida muidu selgelt tabada ei suutnud. Igaks juhuks mainin, et see on ka ainus äpp, mida autoroolis olles kasutan, ja tänu sellele on mu playlist'idesse väga palju häid lugusid sattunud :) Kuna kõned tulevad bluetooth'iga, siis pole õnneks vajadust roolis olles telefoni näppida, ammugi veel muid rakendusi kasutada! Joss Stone'i eest olen aga nii Liisile kui ka Shazam'ile eriti tänulik!!! :D Ta oli tõesti imeline, nagu ingel, too good to be true, ja tõeliselt lummav. Selline uksumatu veetlus ja sarmikus, mis lihtsalt paneb suu ammuli kuulama, vaatama ja kaasa elama; pole vaja mingit hullu kostüümi ega lavašõud (isegi kingad ei pea jalas olema:D), kui inimene on ise nii kaasahaarav ja karismaatiline :) Mulle tohutult meeldis laivis selle laulu töötlus ja leidsin youtube'ist ühe aastatetaguse variandi, mis on samuti väga hea (ja siin veel üks versioon), kuigi teisipäevane oli eriti äge! Eks oma mõju ole ka sellel, kui seisad lauljast vaid paari meetri kaugusel, niiet nõidus oli täielik :D Loodan, et ta varsti jälle siia tuleb või et ma kuskil välismaal ta kontserdile juhtun :)



See smuuti on vürtsikas, kreemjas ja hõrk nagu mõni suus sulav kook, aga samas toitainerikas ja tervislik. Olen seda ise päris palju valmistanud, sest kõrvitsapüreed on mul sügavkülmas alati ohtralt. Kusjuures, kuulsin just oma isa käest, et tema juures on ootamas mind u 18 kg kaaluv kõrvits, mille tädi mulle maalt saatis, niiet kõrvitsapuudust ei ole nii pea karta :D

Igaks juhuks ütlen, et kuigi ma seda smuutit tehes lisan enamasti ka keefiri, siis pildil olevale mahediku puhul ma seda ei teinud ning sellest ka kollasem värv ja teistmoodi tekstuur, kui piimatoote lisamisel. Keefiriga on see smuuti minu arvates veelgi kreemjam ja mõnusam, samas ka toitvam ja kasulikukke baktereid sisaldav :) 

Vaja läheb:
2 külmutatud banaani
300-400 g kõrvitsapüreed
3 tükeldatud kuivatatud datlit
0,25 tl jahvatatud kardemoni
1 tl jahvatatud kaneeli
3 sl suhkruroosiirupit
1-2 dl maitsestamata jogurtit või keefiri (soovi korral)

Banaanide külmutamiseks lõika kooritud banaanid u 1 cm läbimõõduga tükkideks ja hoia vähemalt 6 h sügavkülmas. Kõrvitsapüree valmistamiseks vaata siia, aga nõrutada seda pärast sulatamist ei ole vaja nagu kookide puhul.

Aseta blenderisse kõigepealt krõvitsapüree ja seejärel ülejäänud ained, töötle püreeks ja serveeri koheselt. Kui soovid veel külmemat jooki, lisa blenderisse koos teiste komponentidega ka mõni jääkuubik; kui soovid vedelamat smuutit, siis lisa apelsinimahla. Peale raputasin pisut kaneelisuhkrut.



Retsept ilmus ka D-kokaraamatus

Kommentaare ei ole: