reede, 14. juuni 2013

Rabarberinaps

Et mitte õiget hetke maha magada, siis lisan kohe ühe joogi retsepti, et saaks napsu maitsestuma panna. Eriti head on noored peened punase koorega varred, sest need annavad joogile ilusa roosa värvuse. 

Üldiselt lähtutakse selliste koduste napsude puhul valemist 1:1:1 ehk kõiki kolme koostisainet (marjad  vms, suhkur ja alkohol) on täpselt võrdsetes osades. Mina lisasin suhkrut vähem, sest sellised kodused napsud kipuvad minu jaoks liiga lääged olema. Kuigi ma olen päris suur koogi- ja šokolaadisõber, siis magusad joogid mind kohe üldse ei isuta - pigem vastupidi. Aga sellist kodust napsu on küll mõnus vahel väike pitsitäis õhtusöögi lõpetuseks nautida ;-)

Vaja läheb:
5 dl rabarberit
4-4,5 dl suhkrut
5 dl viina 

Lõika rabarbrist peened viilud. Aseta kõik kolm komponenti purki ja sega läbi, et suhkur lahustuks. Sule purk õhukindlalt ja aseta jahedasse kohta seisma. Aeg-ajalt raputa purki - esimesel nädalal igapäevaselt, hiljem u korra nädalas. Juba paari-kolme kuu pärast on tegemist joomiskõlbuliku joogiga, kuid mida kauem naps saab seista ja maitseid koguda, seda parem. Kurna enne joomist ja naudi külmalt!

Pildid lisan kronoloogilises järjekorras :)
Alguses 


Neli päeva hiljem 



See joogiretsept ilmus ka LP-s rabarberiloo juures.

3 kommentaari:

Unknown ütles ...

Magusama napsu armastajana tegin joogi suhtes 1:1:1. Paari kuu pärast annan teada, kuidas mul välja tuli.

Kerlin

Silja Luide ütles ...

Kerli, väga tore - jään ootama:) rabarber on hapu, niiet siin ilmselt see 1:1:1 võib isegi töötada, kuigi mina mõtlesin, et teen järgmise portsu veel vähema suhkruga :) eks siis vahetame muljeid pärast ;-)

Anonüümne ütles ...

Mul oli meeles küll suhe 1:1:1, aga millegipärast oli peas, et kogus tuleb võtta grammides mitte mahuühikutes. See saab vist eriti magus jook olema.

Kairi