teisipäev, 9. september 2014

Küpsetatud part vaarikavinegreti ja aedoa-kodujuustu salatiga


Retsepti autoriks om Roman Žaštšerinski, kellega paar nädalat tagasi toimunud Vanamõisa laadal Eesti Toidu telgis aset leidnud kulinaarse dueti raames koos kokkasime. Lisaks ühele portsule serveerimistaldrikul sai tehtud ka terve rida väikeseid suupisteid, mida soovijad proovida said. Magusaks küpsetasime mustikatega šokolaadikoogi, mille retsept on siin

Üritus oli hästi tore ja andis erakordselt positiivse emotsiooni - mul on tõeliselt hea meel, et mul oli võimalus nii toredas seltskonnas üks ilus suvine laupäev veeta! Rohkem infot ürituse kohta, samuti teiste osalejate imemaitsvad retseptid on olemas Eesti Toidu Telgi FB-lehel. Veelkord suur aitäh korraldajatele ja kõigile asjaosalistele, eriti aga Romanile, kes oli minuga nõus koos kokkama! :)

NB! Kõigi ilusate piltide autor on Lauri Laan, va see üks foto postituse lõpus, aga sellel on oma põhjus, miks üks telefonipilt oli vaja lisada ;-)








Paar pildikest ka maailma parimast publikust


Retsepti järgi tehes saab vaaarikavinegeretti terve kastrulitäis nagu allpool olevatel piltidel näha on, niiet selle koguseid tasuks kodus kindlasti vähendada. Kui aga on soovi teha samalaadset kastet natukene teistmoodi, siis üks variant selleks on blogis olemas minu maasikavinegreti näol, milles võib maasikad vabalt vaarikatega asendada. 



Romani "salakomponent, mis kõik road heaks teeb" on trühvliõli. Ma olin päris üllatunud, millise hullult hea maitsenüansi juba väike kogus seda õli annab. Trühvliõli on üks järjekordne suurepärane avastus - nii lihtne, aga samas täiesti geniaalne asi! See, kui palju saab iga kord targemaks koos mõne väga hea kokaga koos süüa tehes või temast lugu kirjutades, on ikka täitsa uskumatu ja olen iga kord ise ka imestunud, mida kõike ma veel ei teadnud:):):) Etteruttavalt mainin, et Laupäevaleht LP-s on sel nädalal üks lugu tulemas, mille üle ma igati õnnelik olen ;-)


Küpsetatud part vaarikavinegreti ja salatiga

Vaarikavinegrett:
3 šalottsibulat
100 ml viinamarjaseemne õli
30 ml oliiviõli
2 sl vaarikaäädikat
2 sl mett
0,5 dl portveini
120 g vaarikaid
soola, musta pipart

Vinegreti jaoks haki sibulad peeneks ja aseta koos teiste aintega blenderisse. Töötle ühtlaseks kastmeks.

Keeda aedube 2 minutit soolvees, tõsta kohe külma vette, et küpsemisprotsess peatada, nõruta ja sega kodujuustu, hapukoore, sinepi ja hakitud murulauguga salatiks. 

Lõika pardi rinnafilee nahale piklikud sisselõiked seda mitte päris lõpuni (ehk kuni lihani) läbi lõigates. Aseta külmale pannile nahk all ja prae u 3-4 minutit, keera teine pool ja prae veel u minut. Tõsta seejärel aseta ahju ja küpseta 200 kraadi juures u 7 minutit. Tõsta part kohe ahjust külmkappi, et küpsemisprotsess peatada.

Serveeri koos värskete vaarikatega. Puista peale piiniaseemneid ja tilguta trühvliõli.


Ma lisan siia igaks juhuks ka oma telefonipildi, sest laadal keeldus pliit meiega koostööst ja parti pidi paraku grillil küpsetama. Tegin foto oma moblaga mõni päeva varem kohviku Moon köögis ja sellel on näha, milline perfektne Romani küpsetatud part tegelikult välja näeb :)

2 kommentaari:

Unknown ütles ...

Tere! :)

Mina olen Kirke ja õpin Viljandi Kesklinna Kooli 9.klassis. Meile anti karjäärinädalaga seoses ülesanne, et teeksime intervjuu meid inspireeriva inimesega. Ning kuna sinu elu, või nii palju kui mina sellest tean (eriti Pariisis õppimine), on olnud minu jaoks täiesti unistuste elu :)Ning sinu poole pöördungi küsimusega, et kas sa oleksid nõus andma mulle intervjuu?
Ma nii väga loodan, et oled nõus mulle vastu tulema :)
Kui oled nõus siis palun anna mulle oma gmail või võta facebookis vastu mu sõbrakutse, et saaksime täpsemalt rääkida :)

Silja Luide ütles ...

tere, Kirke! väga tore Sinust kuulda - annan Sulle intervjuu suurima heameelega. mu meiliaadress on profiili all olemas (silja.luide@gmail.com), aga võime vabalt ka FB-s suhelda - võtan kindlasti Su sõbrakutse vastu :) tervitades, Silja