kolmapäev, 28. juuni 2023

Maasikamoos, aga vähema suhkruga



Ma armastan maasikamoosi! Klassikaline maasikamoos on ühtviisi hea nii hommikuse pudru ja pannkookide kui ka igasuguste muude maiustega, nt (maitsestamata) jogurti või kohupiimaga. Et moosi põnevamaks teha, võid lisada meelepäraseid maitsenüansse, nt vanilli, natukene alkoholi (nt tsitruslikööri või konjakit) vmt, kuid mulle endale meeldib kõige rohkem puhas maasikamaitse. Sest see on niiiii hea!

Suhkrut lisa vastavalt sellele, kui magusat moosi soovid. Minu jaoks on 400 g täiesti paras selle koguse maasikate kohta, kuid magusama moosi sõbrad võivad panna pool kilo suhkrut või veelgi rohkem. Kuna maasikates on pektiini väga vähe, siis aitab sidrunimahl koostöös suhkruga moosi paksemaks teha. 

Kuna mulle meeldivad ilusa värvi ja marjatükkidega vähe keedetud ning mitte liiga magusad moosid, siis kasutan hoidiste valmistamisel peaaegu alati moosisuhkrut. Tänu selles olevale pektiinile, mis moosi paksendada aitab, on seda vaja palju vähem keeta ja kõvasti vähem suhkrut lisada. Kunagine 1 osa marju ja 1 osa suhkrut on nii eilne päev, kui üks asi veel üldse saab eilne päev olla! :) 

Hiljuti viis D-kokaraamat läbi katse, kuidas toimivad moosi keetmisel erinevad suhkrud ning mis tuleb selle moosi maksumus (teatavasti ju erinevad suhkrud on erineva hinnaga). Selle tulemuste kohta saab täpsemalt lugeda siit. Kuna olen juba aastaid moosi keetmisel moosisuhkrut kasutanud ja väga rahul tulemusega, siis ma üldse muid variante ei kaalugi ja nagu näha, olen õigel teel ;-) :)

Vaja läheb:
1,5 kg maasikaid (puhastatud kaal)
1 sidruni mahl
400-500 g moosisuhkrut 

Aseta puhastatud maasikad koos sidrunimahlaga potti. Suuremad maasikad lõika pooleks või neljaks. Tambi pudrunuiaga marju katki ja kuumuta neid seejärel potis kaane all 10 minut. Lisa moosisuhkur ja keeda ilma kaaneta potis veel 10-15 minutit. Keema peaks õrnalt podisedes mitte hoogsalt mullitades, seega reguleeri kuumust vastavalt. Keetmise ajal eemalda vahukulbiga vaht. 

Lase moosil potis kaane all u 10 minut seista. Kui on veel vahtu, eemalda see kindlasti. Seejärel tõsta moos steriliseeritud purkidesse ja keera puhtad kaaned peale. Moos pakseneb seistes.


Retsept ilmus aasta tagasi siin

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Mõnus moos, eriti peale külmkapis seismist järgmise päeva hommikul. Mina lisasin moosi juurde veel natuke peeneks hakitud münti.

Silja Luide ütles ...

rõõm seda kuulda, et moos meeldib :) moosisuhkruga moosi keetes on tõesti nii, et purkidesse valades on see veel üsna vedel ja siis järgmisel hommikul juba mõnusalt paks.