esmaspäev, 18. jaanuar 2016

Tervislik jäätis



Lisaks erinevatele marjadele (vaarikad, sõstrad, pohlad, mustikad), suhkruta maasikatoormoosile, leivapätsile krõpsude jaoks, kõrvitsapüreele ja paarile viinapudelile (kuigi keegi kunagi viina ei joo ja need seisavad seal juba aastaid) on mu sügavkülmas peaaegu alati ka karbitäis banaaniviile, et oleks igal ajal mugav smuutisse lisada või magusaisu korral tervislikult maiustada. Banaanijäätise retsept on mul juba ammu logis olemas ja pean ütlema, et teen seda palju sagedamini kui nö tavalisi jäätiseid. Eriti hea on maius minu arvates magustamata kakaopulbriga segatult, sest siis on see peaaegu nagu päris šokolaadijäätis:) Kui aga lisada vaarikaid ja maitsestamata jogurtit või kohupiimapastat, saab ülimalt hea vaarikajäätise!

Olen banaanijäätist seganud erinevate lisanditega, aga maapähklivõi peale ei oleks ilmselt iseseisvalt tulnudki, kui aga seda retsepti nägin, siis oli küll kohe selge, et proovin ära, sest maapähklivõi on asi, mis mulle väga meeldib. Kaneel annab mõnusa lisanüansi juurde ja oligi jälle üks superhea variatsioon banaanijäätisest olemas. Nüüdseks olen maapähklivõiga jäist maiust päris palju teinud ja ilmselt oleks retsept jäänud blogisse lisamata, kui poleks juhuslikult leidnud ühte vana fotot otsides, et olin kevadel jäätist pildistanud. Ka draft tegemisõpetusega (kusjuures mustandeid on mul hetkel blogis 207!) oli sellest ajast saadik kenasti olemas, niiet voilà ... :) 

4 küpset banaani (lõigatud 1-2 cm tükkideks ja külmutatud)
2 sl (mandli)piima
1 sl (tükkidega) maapähklivõid
1 tl jahvatatud kaneeli
riivitud šokolaadi, mandlilaaste

Aseta külmutatud banaanitükid koos piimaga köögikombaini ja töötle ühtlaseks kreemjaks "jäätiseks", lisa maapähklivõi ja kaneel ning töötle ühtlaseks. Aseta jäätis karpi ja hoia u 1 h sügavkülmas. Serveerimisel puista peale riivitud šokolaadi ja kuival pannil röstitud mandlilaaste.


Kommentaare ei ole: