teisipäev, 2. november 2010

Elu esimene pastategu ja päev otsa Alhambrat

Täna tegid mitu gruppi Alhambrat (shokolaadibiskviit, mille kihtide vahel ja peal on shokolaadikreem) ja ma ei olegi suurt midagi peale koogi täna söönud, sest see shokolaadikook on lihtsalt nii hea:) Järgnev pilt on Alastaire'i ja Lesley kookidest
Ma just mõtlesin, et hakkan novembrist korralikuks ja söön vähem kooki (esmaspäeval kooli ei olnud ja see oli mul peaaaegu koogivaba), aga see ei õnnestu, kui koolis on koogilaud kogu aeg kooki täis. Siin on üks pilt peale järgmist "tundi" talveaias olnud kookidest (ja nii on koguaeg...)

Nii ei saa ju koogisöömist kuidagi vähendada??!!  Oled demol v praktikumis ära ja tahad sööma minna, et midagi korralikku süüa, aga välja kukub nii nagu alati...:)
Mis aga sellesse lillesse koogi peal puutub, siis see on mingist plastamssitaolisest asjast, mis koosneb peamiselt õlist ja mis söömiseks pole mõeldud. Kui ma ühe lehe (mõeldes, et see on äkki midagi martsipanitaolitst) täna suhu panin, käskis Paul mul selle välja sülitada. Kahjuks oli juba hilja ...:)

Tänane praktikum läks suurepäraselt, niiet esimene ise tehtud pasta- check!:) Ma ei teagi, miks ma just pastategemist nii kartsin- tegelikult oli see väga lihtne nagu teised asjadki. Siin siis minu tänane sooritus ehk escalope de veau a la viennoise, pates fraiches et concasse de tomates cuites (ik veal escalope "a la viennoise", fresh pasta with cooked tomato concassee):

Chef Frederik oli kõigega rahul (liha küpsusaste, pasta, tomati concassee ja garneering). Garneeringu nimi on "a la viennoise" ja koosneb see läbi tammiini surutud munakollastest ja- valgetest, hakitud kapparitest ja petersellist, lisaks canneleur'iga "kujundatud" sidruniviil ja anshoovise sisse keeratud oliiv. Ja lihalõik on paneeritud vasikaeskalopp, mis on paberi vahel õhemaks taotud ja mis on väga maitsev (kui paneering välja arvata). Paneerisime jahus, munas ja siis riivsaias ning küpsetasime pannil, kus oli oliiviõli, siis küpsetuspaber ja jälle oliiviõli. Praadisin esimesed kaks viilu samamoodi, ainult et õli asemel oli tavaline või, aga või kipub kõrbema, niiet kui puhastatud võid ei ole võtta, siis oliiviõliga saab oluliselt parema tulemuse. Ma ei olnud ainus, kes pärast esimeste viilude praadimist panni ära puhastas ja uue paberi lõikas, aga õnneks mul ei läinud liha võiga praadides kõrbema nagu mõnel juhtus. Tegelikult chef Bruno, kes seda toitu meile demol tegi, valas liha üle ka beurre noisette'iga ehk pruunistatud võiga, aga chef Frederik meilt seda praktikumis ei nõudnud. Siin pilt chef Bruno poolt demol tehtud roast

Küpsetatud tomati concasse on aga superhea ja ülilihtne asi. Vaja ainult hakitud sibul, küüslauk ja tomatid oliiviõli, tomatipasta ja pouquet garni'ga ära küpsetada, maitsestada soola ja pipraga ning - voila- super lisand pasta ja liha juurde ongi valmis. Mina küll pastat ei söö, aga õrna vasikaliha juurde sobib see ka väga hästi:) Tomatid peavad olema - nagu ikka - peeled, seeded and diced ehk kasutame ainult kuubikuteks hakitud viljaliha. Kuigi tomatid on päris paljude toitude sees, pole veel kordagi neid koorimata ega koos seemnetega kasutanud. Igal juhul pasta tegemine oli ootamatult fun ja teeks seda teinekordki- kohe kahju oli seda ära visata:) Kusjuures pasta pidi olema al dente ehk selle pidi keeva vette ainult minutiks panema, siis kurnama ja selle peale õli kergelt raputama, et veel rohkem neid üksteisest eraldada.

Tänaseks kõik:) Pidin küll õppima hakkama (nädala pärast on juba praktiline eksam), aga kui peale kooli veini juua, siis blogi kirjutamine sujub hoopis paremini...:) Ja siin uue ilusa nädala puhul minu viimase aja lemmik tantsulugu http://www.youtube.com/watch?v=tF62xaIwcHw

Kommentaare ei ole: