reede, 14. september 2018

Parimad pohla-martsipani muffinid


Need superhead muffinid olid mu esimeses raamatus “Magus kiusatus” ja on internetis päris popiks saanud. Olen üllatavalt paljudes blogides seda retsepti aastate jooksul näinud, enamasti on juures ka korrektne viide retsepti autorile. Aitäh kõigile viisakatele jagajatele - mul on alati tõeliselt hea meel, kui mõni mu retsept inspireerib teisi!

Seekord tegin juurde toorjuustukreemi, muffinid aga ise valmistasin gluteenivabad (retsept ilmus ka Laupäevaleht LP-s). Kõik sööjad kiitsid nagu alati :) Eks see pohl ja martsipan ole juba selline ajatu kombinatsioon, mis iga küpsetise alates kringlist lõpetades juustukoogiga imemaitsvaks teeb! Nende lihtsate muffinite valmistamisega saavad õnneks hakkama lapsedki, kuid sööb ja kiidab terve pere, sõpradest rääkimata ;-)

Pohl on juba lapsest saadik üks mu lemmikmarju ja kui ma kasvõi blogi otsingusse kirjutasin sõna "pohlad" tuli välja päris palju retsepte - erinevaid küpsetisi, moosi, marmelaadi, smuutit, magustoitusid jne jne. Pohli on mulle meeldinud alati ka ise korjata, sest erinevalt mustikatest on see nö puhas tegevus, st käed ei määrdu ja pohli ennast on pärast hea lihtne puhastada. Need pohlad, mida ma mõne päeva jooksul pärast korjamist küpsetistes ja hoidistes ära ei kasuta, panen karpidesse ja asetan sügavkülma, et alati hea võtta oleks. Ilus punane hapukas mari on alati suurepärane lisand!

Üks hästi maistev kook siin blogis on martsipaniga juustukook, mis sattus ka raamatusse “Tänapäevane Eesti köök”. Ühtegi parandust retsepti selle läbi tegemise käigus Toiduakadeemias ei tehtud, mille üle mul eriti hea meel on, sest suur osa retsepte said rohkemal või vähemal määral paremaks “lihvitud”, mõni suisa ümber tehtud.

Aga ka see küpsetamata kodujuustukook pohlakatte ja mandlipõhjaga on proovimist väärt, samuti nostalgiline biskviitkattega õunakook on peotäie pohladega veelgi parem! Lisaks on pohl ülimalt tervislik mari, millest olen korduvalt kirjutanud LP-ski (nt siin ja siin) ning millega selgi aastal laupäevalehe jaoks erinevaid retsepte koostasin. Ja üks imelihtne ja -hea pohladega retsept (loomulikult martsipaniga, seltsiks mu teine lemmik tume šokolaad) ilmus ka Eesti Ekspressis ühe mu raamatu tuvustuse juures

Soovitan võimalusel küpsetamisel kasutada võimalikult suure mandlisisaldusega martsipani (mul on alati 63%iline). See on vähem magus, kuid hästi tugeva, kergelt mõrkja mandlimekiga ning oluliselt lihtsamini käsitsetav (st vähem kleepuv) kui väiksema mandli-, kuid suurema suhkrusisaldusega martsipanid. Martsipani (eriti viimast varianti) tasub hoida enne kasutamist külmkapis, et lihtsam töödelda oleks ja vähem kleepuks. Kui on kiire, siis aseta martsipan enne tükeldamist või riivimist kümneks minutiks sügavkülma.

Taina segamisel soovitan olla ettevaatlik ja segada tainast nii vähe, kui võimalik, sest hoogsal segamisel gluteen aktiveerub liiga vara ning tulemuseks ei ole kohevad muffinid. Kui aga valmistad gluteenivabad muffinid, siis ei ole liigse segamise pärast vaja muretseda. Gluteenivabade muffinite jaoks võta nisujahu asemel 100 g maisi- ja 50 g riisijahu ning lisa 1 tl küpsetuspulbrit. 



Muffinid:
150 g jahu
1 tl küpsetuspulbrit
1 sl vanillisuhkrut
2 suurt toasooja muna
120 g suhkrut
150 g hapukoort
50 g sulatatud võid
100 g martsipani 
200-250 g pohli või jõhvikaid

Sega sõelutud jahu(d) küpsetuspulbri ja vanillisuhkruga. Teises kausis klopi munad suhkruga lahti, sega hulka hapukoor ja sulatatud või. Lisa kuivained ja sega ühtlaseks, seejärel sega õrnalt hulka tükeldatud või riivitud martsipan ja pohlad v jõhvikad.

Jaota tainas 12 muffinivormi vahel ja küpseta ahjus 220 kraadi juures 20 minutit kuni muffinid on pealt kuldpruunid ja sissetorgatud tikk tuleb puhtalt välja. Lase muffinitel vormis u 10 minutit tahenede, eemalda seejärel vormist ja tõsta restile jahtuma. Naudi muffineid ka kohe soojalt või jahtunult. Soovi korral sõelu muffinitele peale tuhksuhkrut või valmista kreem.

Kreem:
50 g toasooja võid
200 g toasooja toorjuustu
50 g tuhksuhkrut

Vahusta tükeldatud või toorjuustuga ühtlaseks kreemiks, lisa tuhksuhkur ja vahusta ühtlaseks. Aseta kate kas lusika, spaatli või pritskoti abil jahtunud muffinitele.


Kommentaare ei ole: