reede, 16. august 2019

Lihtsamast lihtsam Mehhiko pajaroog


Ideaalis peaksime sööma iga päev vähemalt viis portsjonit (kokku 500 g) köögi- ja puuvilju. Kuigi igapäevaselt meile kohustusliku vajaliku taimse toidu söömine on suvel suhteliselt lihtne (metsas, aias ja turul on niiiii suur valik värsket imehead kraami), siis pole minu arvates kunagi üleliia häid ideid, kuidas kõik toidukorrad toitainerikkaks ja tervislikuks muuta neile võimalikult palju köögivilju lisades:) Sellepärast jagan ühe mõnusa tummise pajaroa retsepti, mis on boonusena veel ka ülilihtne valmistada.

Kuigi armastan söögi tegemist ja reeglina poolfabrikaate ega valmistoitu mu külmikust ega kappidest ei leia, siis saan täiesti aru inimestest, kes on terve päeva (kontoris) tööl ja lõpuks õhtul koju jõudes (sageli koos lasteaiast või koolist tulnud näljaste lastega) tahavad saada sooja sööki kiirelt ja võimalikult vähese vaevaga. Kui minul on see suur õnn, et mu töö on mu hobi ja suur armastus, mis lisaks veel ka toidab sõna otseses mõttes ;-), siis enamik inimestest ikkagi otsib pidevalt häid võimalusi, kuidas hõlpsamalt hakkama saada. Ja see on täiesti normaalne! Kõik ei peagi armastama tundide kaupa pliidi ääres olla ja kokata, seda enam, et tänapäeval on nii palju häid võimalusi ilma hakkama saada.

Mina soovitan sellisteks kiireteks argiõhtuteks Blå Band pajaroogi, mis on mulle väga meeldima hakanud. Lemmikuteks on Tex-Mex ja Mehhiko segud, kuid ka Itaalia omad on igati head. Viimaste puhul on minu pere jaoks lihtsalt miinuseks see, et need ei ole gluteenivabad (sisaldavad makarone), mistõttu kõik neid siin majas süüa ei saa. Ühe Itaalia pajaroa olen siiski koos teiste sööjatega ära proovinud ja see sai vaid kiidusõnu.


Minu jaoks on Bla Band pajaroog hea võimalus saada maitsestatud toit, mida endale meelepäraste aedviljadega täiustan. Et saada parimat tulemust, panen kirja enda tähelepanekud ja nipid, kuidas valmistada pajaroast suurepärane toitainerikas eine. Lähtuda tasub sellest, et aedvilju ei ole kunagi liiga palju ja ennast neist paksuks süüa on praktiliselt võimatu ;-)

* Maitsed on pajaroas igati hästi paigas, aga kui oled suur vürtsika toidu austaja nagu mina, siis lisa ka tšillit. See teeb toidu hästi kreftiseks, niiet ole pigem ettevaatlik, kui tead, et Sa just suurem tšillisõber ei ole. Kui oled, siis muidugi lisa tšillipipra kaun koos seemnetega nagu mina seda teen ;-)

* Kuigi pakendil on soovitus kasutada 400 g hakkliha, olen mina piirdunud alati 300 grammiga, sest see ainus tootja, kelle hakkliha ma ostan (muidu teen seda alati ise), pakendab oma kvaliteetse veisehakkliha just 300-grammistesse pakkidesse. Samas on minu jaoks liha kogus roas täpselt paras - muidu ei mahuks kogu roog enam suurele pannile ära.

* Tomatipüree või konserveeritud tükeldatud tomatite lisamine on minu jaoks nende pajaroogade puhul kohustuslik. Tegin korra ka ainult veega ja kuigi tulemus polnud halb, on siiski minule oluliselt meelepärasem tomatipüreega valmistatud variant.

* Kuigi küpsetusaja osas (pärast vedeliku lisamist) on pakendil kirjas 10 minutit, siis tegelikult tasub kindlasti proovida, kas riis on läbi küpsenud ja vajadusel pigem mõni minut kauem küpsetada. Pannid, kuumus, pliit, lisatavad toorained jne jne - kõik on erinev ja seega sõltub iga roa täpne valmimisaeg ikkagi konkreetsest toidust (st mida lisasid) ja kokast. Kõvad riisiterad hamba all ei ole just maailma mõnusam tunne, seega veendu, et roog on korralikult läbi küpsenud enne, kui kuumuse kinni keerad.

* Pann tasuks võtta võimalikult suur :)

* Aedviljadest sobivad (eriti hästi) lisada:
sibul
küüslauk
porgand
paprika
lill- ja spargelkapsas
(kirss)tomatid
suvikõrvits

Neist viimased kaks võiks tükeldada ja lisada paar minutit enne küpsemisaja lõppu, et suvikõrvits jääks mõnusalt krõmps ja tomat vaid kergelt läbi küpseks.

* Konservidest on võib lisada küpsemise lõpus mõnda oakonservi, mina olen kasutanud nii sojaube kui ka punaseid ube, kuid ka valged oad on igati sobilikud. Oad tevad rooga toekamaks ning valgu- jm toitainerikkamaks. 

* Peale jahvatan roale alati musta pipart ja puistan värsket maitserohelist. Suvel, mil kodumaiseid tomatid on nii maitsvad ja aromaatsed, lõikan neidki roa kõrvale. Neid võib ka roale küpsemise ajal lisada, aga värskelt on niigi juba hullult head! :) Talvisel ajal tasuks aga poes müüdavad plastiktomatid pigem koos hakklihaga juba pannile panna, et need pehmeks küpseksid.


Ja siin üks konkreetne retsept ehk kuidas mina seda Mehhiko pajarooga teen:) Kuna lisan enamikele soolastele toitudele sibulat ja küüslauku, mille küpsemisele kulub kokku ligi 10 minutit (+ paar minutit puhastamisele ja hakkimisele), siis kokku läheb selle roa valmistamiseks ligi pool tundi. Kui soovid kiiremini (st u 15 minutiga hakkama saada), siis järgi pakendil olevaid juhiseid.

Vaja läheb:
1 keskmine sibul
1 keskmine porgand
2-4 küüslauguküünt
u 2 sl õli
2 sl tomatipastat
1 värske või kuivatatud tšillipipar või 0,5-1 tl jahvatatud tšillipulbrit (soovi korral)
300 g veisehakkliha
1 pakk Bla Band Mehhiko pajarooga
500 g pakk (ökoloogilist) tomatipüreed
1 purk (400 g) punaseid ube (soovi korral)
suur peotäis meelepärast maitserohelist (koriander, lehtpetersell, basiilik vms)
värskelt jahvatatud musta pipart

Haki sibul ja küüslauk peeneks, lõika porgand õhukesteks viiludeks. Soojenda suurel pannil õli ja kuumuta selles madalal kuumusel sibulat ja porgandit seni, kuni sibul klaasjaks muutub (kulub 8-10 minutit). Lisa küüslauk ja prae veel 1-2 minutit. Seejärel lisa tomatipasta ja soovi korral ka peeneks hakitud tšilli ning kuumuta segades veel minut või paar. Lisa hakkliha, keera kuumust kõvemaks (keskmisest pisut kuumem) ja pruunista aeg-ajalt segades.

Seejärel lisa tomatipüree ja 3-4 dl vett. Lase keema tõusta ja lisa pidevalt segades paki sisu. Lase u 10 minutit kergelt podisedes keeda, vajadusel lisa küpsemise ajal vett juurde, kui tundub, et hakkab kuivaks jääma. Maitse, kas riis on läbi küpsenud, ja võta siis pann tulelt.

Soovi korral sega hulka külma veega sõelal läbi loputatud ja nõrutatud punased oad. Lase roal enne söömist paar minutit seista. Puista peale maitserohelist ja jahvata musta pipart ning naudi! :)


Postitus sündis koostöös Blå Band’iga. 

Kommentaare ei ole: