reede, 5. aprill 2024

Lihtne kohupiimakeeks


Kevadpühad on selleks korraks läbi, aga ühe kohupiimaretsepti tahaksin siia siiski veel lisada :) Seda enam, et ilm on hetkel jälle külm, talvine ja lumine ning tundub, et ühte mahlast kohupiimaga keeksi on just praegu hädasti vaja :) Ja selle lihtsamast lihtsama vanakooli keeksi valmistamine on kindlasti jõukohane lastelegi. Mina, kui suur kohupiimasõber, valmistan (ja loomulikult ka söön) sellega küpsetisi aastaringselt ja kohupiimaretseptide hulgast siin blogis on näha, kui hea tooraine see minu arvates on ;-)

Keeksi värvus sõltub suuresti sellest, milliseid mune kasutad. Mäletan ühte keeksi, mille küpsetasin u 13-aastasena koos sõbrannaga temal tohedalt kasutusel olnud retsepti järgi. Kuna munad olid mu vanaema juurest maalt, kus kanad vabalt ringi siblisid üsna suurel maa-alal, siis olid munakollased suvisel ajal suisa oranžikad ja keeks ise tuli kuldkollane. Sõbranna oli mul igal juhul šokeeritud ja kahtlustas, et midagi on munadel viga, sest tema on seda alati nn poemunadest teinud ja keeks on siis reeglina valge. Paegusel ajal on õnneks palju erinevaid sorte mune poeski saada ja maalt vanaema juurest toodud vm vabalt peetavate kanade munad enam kedagi ära ei ehmata. Pigem on trend ikka sinnapoole, et üha rohkem loobutakse puurikanade munadest ja mina loomulikult kirjutan sellele kahe käega alla. Ma ise ostan alati just selliste kanade mune, kes on võimalikult vabalt kasvanud, sest munal ja munal on suur vahe. Ja mune söön ma palju - lisaks küpsetistele meeldib mulle neid ka praadida ja pošeerida, samuti kasutada omlettides ja salatites.

NB! Gluteenivaba keeksi saamiseks soovitan kasutada riisi- ja maisijahu segu ning lisada tainale 1 tl küpsetuspulbrit (kokku siis 3 tl küpsetuspulbrit).

Vaja läheb:
100 g toasooja võid
150 g suhkrut
1 sl vanillisuhkrut
2 toasooja muna
200 g (1 pakk) maitsestamata kohupiima
100 g hapukoort
ühe sidruni või apelsini peenelt riivitud koor
1-2 sl konjakit, brändit või Cointreau'd
200 g jahu
2 tl küpsetuspulbrit
näpuotsatäis soola
tuhksuhkrut

Vahusta või suhkruga heledaks kreemiks. Lisa edasi vahustades ükshaaval munad, seejärel kohupiim, hapukoor, tsitruse koor ja alkohol. Sega sõelutud jahu küpsetuspulbri ja soolaga ning sega õrnalt ülejäänud taina hulka. 

Tõsta tainas võiga määritud ja jahuga üle puistatud keeksivormi, silu pind ning küpseta 170 kraadises ahjus u 40 minutit kuni sisse torgatud tikk tuleb puhtalt välja. Lase keeksil vormis u 15 minutit taheneda. Eemalda vormist ja jäta restile jahtuma. Enne serveerimist sõelu peale tuhksuhkrut. 


Retsept ilmus kaks aastat tagasi siin

Kommentaare ei ole: