esmaspäev, 23. juuli 2012

Sulava sisuga šokolaadikook




See on jällegi üks kook, mida on hea värskete marjade v nendest tehtud toormoosi v marjakastmega süüa. Retsepti sain Jaanika ja Aivo käest, kellega koos seda u kuu aega tagasi ühel sünnipäeval küpsetasime. Minu osa piirdus küll tol korral paraku vaid šokolaadi ja või sulatamisega, aga ega siin eriliselt midagi muud teha ei olegi kui kõik asjad ainult kokku segada:) Igal juhul pole ma ammu näinud ühtegi kooki nii kiiresti laualt haihtuvat, kui see šokolaadikook. Tõenäoliselt oli muidugi oma osa ka sellel, et see oli ainus kook sel peol:D Ja ma ei olnud ainus, kes retsepti küsis -  nägin isegi paari meest koogi tegemisõpetust oma peenetesse nutitelefonidesse toksimas, niiet see ütleb koogi kohta ikka nii mõndagi;-) Olen juba ise ka retsepti jagada jõudnud, aga edaspidi saab juba kõik huvilised blogisse suunata;-) Muide, koogi originaalnimi pidavat olema "Louise'i vanaema (või oli see tädi?) sünnipäevakook" või midagi umbes sellist:D

Kook on seest sulav ja pehme, pealt kuiv ja krõbedapoolne. Olen seda nüüdseks juba kolm korda teinud (ühel korral isegi ahjuplaaditäie e kahekordse koguse) ja kõige parem tulemus jääb, kui lisada mõni supilusikatäis alkoholi (mina nt kasutasin kirsilikööri). Olen kooki teinud nii nisujahu kui ka nisu- ja rukkijahu seguga. Pildil olevas koogis on pool jahukogusest rukkist valmistatud.

Vorm võib olla nii ümmargune 24 cm läbimõõduga kui ka neljakandiline nt 20X30 cm suurune. Neljakandilise vormi puhul jääb kook õhem (selline nagu pildil näha). Samasugune jääb kook ka siis, kui seda kahekordse kogusena ahjuplaadil küpsetada.

Eriti hea on kook soojalt koos vaniljejäätise ja värskete marjadega, niiet praegusel marjaajal ideaalne kaaslane tassi piparmünditee juurde jahedatel suveõhtutel;-)

Vaja läheb:
200 g võid
200 g suhkrut
200 g nisujahu
200 g tumedat šokolaadi
4 muna
paar spl alkoholi ja/või kanget kohvi (soovi korral)

Sulata šokolaad ja või madalal kuumusel. Klopi munad suhkruga lahti ja sega jahu sinna sisse. Seejärel lisa sulanud šokolaadi ja või segu ning vala tainas küpsetuspaberiga kaetud vormi. Küpseta ahjus 220 kraadi juures 11 minutit. Söö kuumalt v külmalt, peale võid puistata läbi sõela ka soovi korral natukene tuhksuhkrut.


8 kommentaari:

Aliise ütles ...

Kindlasti hea kook, ning ma kiidaks ka nõusid, nii ilusad :)

Silja Luide ütles ...

Aitäh, Aliise!:)
Ja kooki soovitan tõesti proovida - eilsel sünnal just küpsetati seda ja oli taaskord väga populaarne:)

Anonüümne ütles ...

Suur tänu! Olin seda retsepti juba ammu otsinud, see ilmus kunagi "Oma Maitses" Portugali toidu teemadel ja mingi imenipiga kaotasin just selle ajakirja numbri ära. kus see sees oli. On tõesti ülihea kook :)

Silja Luide ütles ...

ei ole üldse tänu väärt!:) mul on hästi hea meel, et sain abiks olla:)

Katrin ütles ...

Mina ka aitäh-in! Tahtsin midagi lihtsat ja kiiret kladdkaka-taolist; ja see siin käis lihtsamini ja kiiremini kui miski muu samas kategoorias, mida varem olen teinud.
Koogitaldrik tühjenes ka lihtsamini ja kiiremini kui miski muu. ;)
Selle aasta esimesse päikeselisse pühapäevahommikusse verandal oli see amps igatahes ülimalt sobiv. :)

Silja Luide ütles ...

Katrin, väga tore on seda lugeda - aitäh Sulle! rõõm on minupoolne ;-)

Kertu ütles ...

Sokoladikook on nii mõnus! ja kiiresti valmistatav ...aga olen siiani teinud seda 1 spl jahuga ülejäänud kogused samad ja sulab küll suus ;)) avastasin Sinu blogi täna hommikul ja proovin praegu kirssidega hapukoore kooki kakao põhjaga ja mitu sokoladiretsepti on veel välja valitud. Pildid on väga isuäratavad.

Silja Luide ütles ...

aitäh, Kertu! rõõm kuulda:)
head küpsetamist ja ilusat pühapäeva!