teisipäev, 3. juuli 2012

Maasika-magustoit Eton Mess




































Eton Mess on üks kerge (selles mõttes kerge, et ülilihtne valmistada) vahukoore, besee ja maasikatega magustoit Inglismaalt. Kuna ei vahukoor ega poes müüdavad beseed ei kuulu mu lemmikute hulka, siis ei olegi ma päris klassikalist Eton Mess'i kunagi teinud, vaid alati oma versiooni kohupiima(pasta) või mascarpone'ga või nende kahe seguga, küpsetades mõnusad beseed ise juurde. Et siis Eton Mess Eesti moodi;-) Noh, kui kasutada mascarpone't mitte kohupiimapastat, siis see enam muidugi nii eestipärane ei ole, aga väga maitsev ikkagi:)

Minu maaasika-magustoit on sellel nädalal Põhjaka menüüs Nopri talu kohupiimast tehtud vaniljemaistelise kreemi ja Cointreau's seisnud maasikatega. Ma ise olen teinud Eton Mess'i alati kas rummi v amarettoga, aga Põhjakal lihtsalt juhtus Cointreau'd köögis olema, sest Mari-Liisist oli üle jäänud.  Niiet sellega läks kohe eriti hästi, sest Cointreau on täiesti suurepärane kooslus maasikatega. Kusjuures, sain alles aastavahetuse peol teada, et see liköör kuulub ka maasikamargaritade koostisesse:) Paistab, et tuleb endalegi koju jälle üks pudel Cointreau'd osta (magustoidu jaoks, loomulikult) :)

Päev Põhjaka köögis oli ülitore, aga kuna üks pilt pidavat rääkima rohkem, kui tuhat sõna :D, siis panen mõned fotod meie kokkamisest Flickr'isse üles. Pildid on kõik minu fotoga tehtud minu või Silveri poolt - need, kus ma peal olen, on Silver pildistanud; ülejäänud aga on minu tehtud, kui pole teisiti kirjas:) FB-s on aga mõned Oti pildid ka (nt foto agroturistist).

Kõigepealt tuleks küpsetada beseed, aga kui sulle poes müüdavad meeldivad, siis võid vabalt aega säästa ja neid kasutada. 


Beseede jaoks on vaja:
3 munavalget
160 g suhkrut
0,5 tl vaniljeekstrakti

Vahusta munavalgeid kuni pehmete tippude tekkimiseni ja lisa pidevalt mikserdades suhkur (soovitavalt supilusikatäis korraga). Kui munavalgevaht on kõva ja läikiv, vahusta hulka vaniljeekstrakt. 

Tõsta 6 munavalgevahu kuhja küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile, jättes nende vahele piisavad vahed. Küpseta 140 kraadises ahjus 1 h 15 minutit, kui soovid pehme sisuga beseed. Krõbedama besee saamiseks tuleb neid u 1,5 h küpsetada.

Tõsta beseed restile jahtuma (krõbedad võid jätta ka ahju) ja lase neil vähemalt 4 h rahulikult jahtuda.

Eton mess:
u 500-550 g maasikaid jm marju (nt vaarikaid v mustikaid)
5-6 spl alkoholi (nt amaretto't, rummi v cointreau'd)
500 g mascarpone't v kohupiimapastat v nende kahe segu
1-2 spl suhkrut (soovi korral)
3 suurt (u 100 g) beseed
münti

Pane marjad (maasikad lõika pooleks) ja alkohol kaussi ning sega läbi. Lase vähemalt 15 minutit seista. Pane kergelt vahustatud mascarpone v kohupiimapasta teise kaussi ning sega hulka kolmandik marjadest (ilma vedelikuta). Murenda sisse beseed ja sega. Jaga kohupiima-/mascarpone-kreem 6 kausi v pokaali vahel, jaga nende vahel ära ülejäänud marjad koos vedelikuga ning kaunista mündilehtedega. Beseed võib ka veel peale pudistada. Pildil olev magustoit on tehtud mascarpone'ga.


Kommentaare ei ole: