pühapäev, 6. november 2016

Torm pärast vaikust :) ja superhea pasta retsept

Nonii, tervitused kõigile! :) Olen eluga reisilt tagasi ja niiiiii pikka pausi ei ole mul veel blogimisega kordagi olnudki veel :) Hullult tore, et te ei ole mu blogi veel ära unustanud ja külastajaid siin ikka igapäevaselt üle tuhande käib - mul on tõesti hea meel selle üle! Igal juhul üritan ennast parandada, sest tingimused (ehk internet) on nüüd blogimiseks jälle olemas ja hakkan taas korralikult kirjutama:)

Aga et nii harjumatult pikk vahe on jäänud, siis ei oskagi nagu kuskilt alustada ... Äkki siis räägin oma esimesest kruiisist maailma ühe parema ja luksuslikuma kruiisikorraldajaga - Silversea'ga -, kelle laeval Silver Cloud (esimesel fotol Alanya sadamas) veetsin Vahemerel ringi seilates suisa 10 päeva. Käisime Kreetal Aghios Nikolaos'el, seejärel kahes erinevas kohas Türgis (Antalya ja Alanya), Küprosel Limassolis, veetsime kolm päeva Iisraelis Haifas (üks seal tehtud pildike on kohe järgmine) ja Ashdodis, seilasime 24 h tormisel Vahemerel ja lõpetasime oma imelise reisi Kreeka ühel omanäolisemal saarel Santorinil.

Kruiisireis algas ja lõppes Ateena külje all Pireause sadamas, niiet sain ka esimest korda Ateenas peaaegu terve päeva ringi vaadata. Uskumatu, et olen küll mitu korda Kreekas käinud, aga selle superlahe pealinn oli mul veel külastamata. Üks päev Ateenas oli aga täpselt selline, et sai aimu kui rikkaliku ajaloo ja kultuuripärandi, imeheade söögikohtade (ma armastan Kreeka kööki!) ja toredate inimestega see 5 miljoni elanikuga linn on, niiet plaanin kindlasti tagasi minna. Pikk nädalavahetus Ateenas kõlab minu jaoks ülihästi, kuigi kõiki vaatamisväärsusi, alates muuseumitest ja lõpetades ajalooliste monumentidega, ei jõua selle aja jooksul kaugeltki ära vaadata isegi kui kõik päevad hommikust õhtuni palehigis ringi kihutada ... :)

Ütlen kohe ära (mitte ei jäta seda infot lõppu nagu tavaliselt tehakse), et postitus (ja ka minu reis) sündis koostöös Baltikumi suurima reisibürooga Estravel, kelle instagrammi kontol (Estravelgramis) sai samuti lisaks mu enda insta kontole minu reisipilte vaadata. Ja suured tänusõnad lähevad Estraveli superheale reisispetsialistile Kristi Kukk'ele, kelle ülimalt professionaalne korraldus, soe suhtumine ja hea "nina" (nt Ateena hotellide leidmisel) tegid mu reisi veel eriti toredaks! :)

Kruiisist kirjutan kindlasti pikemalt (kui mitte blogis, siis annan teda, kus seda juttu lugeda saab), samuti ilmselt ka mõnest sihtkohast eraldi, seniks aga jagan ühte laevalt saadud retsepti. Nimelt ühes laeva restodest, Itaalia söögikohas La Terrazza, kus ma alati nii hommiku- kui ka lõunasööki nautisin, samuti oli meil vahel sinna õhtuks bronn, sai lõuna ajal alati värsket kohapeal tehtud pasta't. Makaronid tehti kohapeal, samuti valmistati makaroniroog su enda silme all pärast seda, kui olid öelnud, et tahad seda saada. Kõik oli värske ja ülimalt maitsev, rikkalik ja õiges küpsusastmes (al dente). Superhea! :)

Hommikusöögiks meeldib mulle reisil olles alati süüa just värskeid puuvilju, sest Eestis ei saa enamasti nii suus sulavat ananassi ega mangot ning üldse on puuviljade puhastamine tüütu ja aeganõudev tegevus. Niiet kui saab küpseid (!) puuvilju ja värskelt pressitud mahla, lisaks veel superhea kohv, siis on minu päeva algus täiuslik :) Ja kui seda kõike saab veel nautida väljas päikese käes istudes ja merevaatega kohas, siis on see tõesti olukord, millest enam paremaks minna ei saa :D :D :D

Makaroniroa retsepti autor on Silversea kruiisilaeva Silver Cloud Itaalia restorani La Terrazza peakokk Gianluca Lenzi, kusjuures just see söögikoht on ka laeva kapten Michele Macarone Palmieri lemmik. Ühel õhtul, kui chef meie lauda jutustama tuli (meie seltskonnas ehk "our cruise family" hulgas - nagu ise ütlesime - oli ka kaks meesterahvast Itaaliast), mainisin, et tahaks eelmise ja tolle päeva lõunaks saadud pasta'de retsepte. Järgmisel päeval olid need mõlemad koos autogrammide ja käsitsi kirjutatud "buon appetito!" sooviga mu toas voodi peal. Kas pole lahe?!?

Ühe neist lisasin oma vahemere köögi teemalise artikli* juurde, mis ilmus eile Laupäevaleht LP-s, teist aga jagan siin teiega. Head isu! :)

Conchiglie con Pommodore e Cipolle

4 tükeldatud kooritud tomatit, millelt seemned on eemaldatud
1 sl värsket hakitud salveid
3 rohelise sibula vart, lõigatud 3 cm juppideks
soola, pipart, salveilehti, parmesani, oliiviõli

Kuumuta pannil õli ja tükeldatud või. Lisa küüsluaguviilud, prae segades ja kui küüslauk hakkab kerget jumet omandama, siis lisa tomatikükid ning kuumuta u 5 minutit.

Keeda tortelliinid või teokarbikujulised makaronid al dente ehk mitte päris pehmeks ja lödiks, vaid nii, et need on väljast pehmed, aga seest veel pisut kõvad. Lisa tomatisegule hakitud sibul ja salvei, lase keema tõusta, lisa makaronid, sega läbi, maitsesta vajadusel soola ja musta pipraga ning serveeri kohe. Peale puista salveilehti ja hakitud rohelist sibulat, parmesaniviile ning nirista oliiviõli. Lihtsalt imemaitsev!!! :)

* Artiklis on ühe osa lõigud kahjuks vahetusse läinud. "Oliiviõli, jumalate kingitus" esimene lõik pidi olema see, mis algab lausega "Just nii ütleb selle kohta giid Iisraelis.", kuid kahjuks on see lõik tõstetud teiseks ja seega see lause tundub täitsa out of context ... Et siis teate, kui loete - lihtsalt vahetage selle osa need kaks lõiku mõttes tagasi ;-)

** Millegipärast on palju inimesi, kellele sõna makaron ei meeldi ja ma ausalt öeldes ei saa sellest üldse aru :) Kui huvitab keeleliselt korrektne sõnakasutus, siis tasub selle sõna kohta siit ja siit lugeda.

PS: Kui keegi on siin blogis esmakordselt, siis igaks juhuks mainin, et kõik pildid avanevad suuremana, kui neil klikata. Ma küll laen blogisse alati väikesed versioonid, et blogi mitte liiga aeglaseks ei muutuks suuri faile alla laadides, aga pisut suuremana saab neid ikkagi vaadata.