kolmapäev, 28. märts 2018

Lihavõttetoidud ja šokolaadikreem mustikatega



Päike särab juba tõeliselt eredalt, linnud laulavad ja õhtud on pikalt valged - kevad on kätte jõudnud! Ja mis kõige olulisem - hoolimata lumest, jääst ja miinuskraadidest on õues tunda tõelist kevadehõngu :) Iga kord kui toast õue astun, hingan kohe sügavalt sisse, sest kevad lõhnab alati eriliselt. Ja ilmselt on jää, lumi ja viimased miinuskraadidki kohe läinud - hilja alanud talv osutab veel viimast vastupanu, aga eks temagi saab aru, et kalendri järgi on kevad juba rohkem kui nädala olnud, niiet viimane aeg on kodinad kokku korjata ja jalga lasta ... ;-)

Kevadpühad on sel nädalavahetusel ja nagu ikka, olen järjekordsest tähtpäevast vaimustuses:D Olen korduvalt blogiski kirjutanud (nt siin), kuidas mulle pühad meeldivad ja ma alati nende üle rõõmustan:) Tegelikult on mul ju värsked lilled kodus enam-vähem aastaringselt vaasis (vahel isegi on kimpe korraga rohkem kui üks) ja linagi laua peal mitte ainult selleks puhuks, kui keegi külla tuleb, kuid pühade ajal on kuidagi pidulikum meeleolu. Kuigi mu enda jaoks on kõik nädalapäevad ühtviisi lahedad, sest mulle tõeliselt meeldib see, mida igapäevaselt teen, siis ikkagi on tähtpäevad ja pühadeaeg eriliselt toredad!

Mul on päris paras ports lihavõteteks sobivaid retsepte blogisse kogunenud alates igasugustest kohupiimaga magustoitudest ja kookidest (sh kaks pasha retsepti) lõpetades munavõi, täidetud munade, erinevate liharoogade ja soolaste pirukatega. Ja munade parimaks keetmiseks jagasin nippe siin

Vaatasin, et olen kevadpühadest kirjutanud LP-s selle ilmumisajal (üle viie aasta) kolmel korral (siin, siin ja siin), kuid igal korral loomulikult erinevaid asju esile tuues, samuti täiesti erinevaid retsepte jagades. Seegi kord jagan laupäeval LP-s kolme ahvatlevat pühadeks sobivat toitu - Itaaliapärane spinatipirukas, kohupiima-virsikukook ja krõbedate kaerahelvestega mango-kohupiimadessert (järgmisel pildil), kuid pikemalt enam traditsioonidest ei räägi, sest vahepeal pole midagi selles osas muutunud ega uut infot juurde tulnud. Umbkaudu 2000 a vana kristlik traditsioon on õnneks siiani elus ja au sees!


Mustikate ja šokolaadiga ülimalt lihtne magustoit sündis juba jõulude ajal tänu sellele, et mul oli kodus suurem kogus skyr’i (aitäh, Farmi!). Ostan valgurikast ja tervislikku skyr'i aeg-ajalt oma tavapärase maitsestamata Kreeka jogurti, kohupiima või -pasta asemel igapäevaste marjadega söömiseks ning olen kasutanud seda ka retseptides (nt kohupiimavorm). Samuti on vahel keefiri asemel kasutusel Eesti Parim Toiduaine 2018 raames parimaks Eesti Piimatooteks 2018 valitud Farmi AB joogiskyr (nt ploomismuuti). Tegelikult võib selles desserdis skyr’i asemel kasutada ka maitsestamata toorjuustu, (Kreeka) jogurtit või kohupiimapastat. Kui kasutad sügavkülmutatud mustikaid, nagu mina seda tegin, siis sulata ja nõruta need enne lisamist.

1 pakk (400 g) toasooja skyr’i
200 g (mustikatükkidega) šokolaadi
1 kuhjaga sl vanillisuhkrut
50 g vedelat mett
1-2 sl koorelikööri (soovi korral)
paar peotäit mustikaid

Tükelda šokolaad ja sulata vesivannil. Teises kausis sega ülejäänud asjad (va mustikad) omavahel, seejärel lisa sulatatud šokolaad ja sega kiirelt ühtlaseks. Sega õrnalt hulka ka peotäis mustikad ning jaga segu kolme või nelja magustoidupokaali vm anuma vahel. Puista peale ülejäänud mustikad ja aseta vähemalt tunniks külmkappi tahenema.

Kommentaare ei ole: