teisipäev, 9. jaanuar 2018

Apelsini-spinatismuuti


Jaanaur on minu jaoks alati smuutikuu:) Teen tavaliselt aasta esimesel kuul paksu konsistentsiga smuutisid (selliseid, mida saab lusikaga süüa) praktiliselt iga päev, sest see on ka hea võimalus pisut rohelist kraami tarbida. Kui vaadata seda päris suurt smuutide hulka mu blogis, siis muidugi on näha, et ka muul ajal ei ütle ma sellest mõnusast söögist ära ning üritan igasuguseid huvitavaid kooslusi välja mõelda alates mitmesuguste puuviljade (nt virsik, arbuus, ploom, õun, kiivi, greip) lõpetades avokaado, peedi, kõrvitsa ja spinati lisamisest, erinevad marjad, seemned, kama ja kaerahelbed lähevad smuutisse niikuinii. Viimasel ajal on aga varsseller mul peaagu igapäevaselt mõnes smuutis sees, eks lisan retsepti peagi ka blogisse ;-)

Värsked salatid mind talvel kohe üldse ei isuta, seevastu saab aga kasulikke spinatilehti jmt ilusti smuutisse “ära peita”. Reeglina tuleb peitmismängu laste jaoks teha, et nad rohkem rohelist sööksid, mina pean aga ennast niimoodi ära petma, et talvisel ajal ka värsket rohelist tarbida :D Külmade ilmadega lihtsalt tahaks pigem ahjus küpsetatud aedvilju ja liha, soojendavaid püreesuppe ja aasiapäraseid karrisid mitte aga salatit. Küll kevadel, kui ilmad soojemad ja päikselisemad ning esimesed umbrohud, karulauk ja kuusevõrsed tulevad, saab jälle värskele salatile üle minna ... :)

See värskusest pakatav smuuti on paks, nagu mu smuutid tavaliselt on, ja seda saab nii juua kui ka lusikaga süüa. Kui soovid vedelamat, siis lisa kohe alguses koos apelsinidega ka ühest või kahest mahlaapelsinist pressitud mahl. Kuigi olen korduvalt juba kirjutanud, et tegelikult on paksud smuutid ka toitvamad ja kasulikumad, siis väärib see siiski kindlasti veel üle kordamist, nt siit ja siit saab selle kohta lugeda :)

Vaja läheb:
2 mahlaapelsini
4 sl öko suhkrusiirupit
1 küps banaan
200 g külmutatud vaarikaid või pohli või mõlemaid
2 suurt peotäit (u 50 g) spinatit
0,5 tl jahvatatud ingverit või riivitud värsket ingverit (soovi korral)

Koori apelsin ja murra sektoriteks lahti või lõika noaga tükkideks. Aseta kannmikserisse koos suhkrusiirupiga ja töötle püreeks. Lisa tükeldatud banaan, marjad ja spinatilehed, soovi korral ka ingver ning püreesta ühtlaseks. 



Retsept sündis koostöös D-kokaraamatuga.

Kommentaare ei ole: