esmaspäev, 26. detsember 2011

Südaöö Pariisis

Loodan, et pühad on kõigil olnud suurepärased!:) Kuna aasta lõpp on lähedal, siis otsustasin mõne  vana võla likvideerida ;-)

Esiteks, alustasin selle aasta alguses ühte postitust, kus tahtsin rääkida filmist "Kings of Pastry", mille ametlik leht on siin ja sealt saate kohe vaadata ka filmi treilerit. Filmi eestikeelne nimi on "Koogikuningad" ja mul õnnestus see kinos Artis lõpuks ära näha (aitäh Artisele!!!). 

See on dokumentaalfilm MOF võistlustest, mis toimub Prantsusmaal iga 4 aasta tagant ja mille edukalt läbinud saavad tiitli "Meilleur Ouvrier de France", õiguse kanda lipuvärvides kraed ja igasuguseid muid eeliseid. Nagu keegi mulle Pariisis olles kunagi ütles, et kui inimene on juba MOF-iks saanud, siis ei ole tal enam millegipärast elus vaja muretseda, sest tööandjad jooksevad talle tormi. Meil koolis oli ka üks MOF-ist pastry chef, keda me "Collar Guy"-ks kutsusime ja kes väidetavalt sai kolmandiku võrra rohkem palka kui teised chefid. 

Igal juhul on see esimene kord, kui filmitegijatele on antud õigus nii kogu võistlust kui ka selleks ettevalmistamist üksikasjaliselt filmida. Film on saanud tohutult positiivset vastukaja kriitikutelt ja ka industry enda inimestelt, sest see pidavalt täiesti adekvaatselt edasi andma võstluse olemust, selle detaile, võistlejate meeleseisundit jmt. Köögi- ja muidu toiduhuvilistel soovitan seda filmi kindlasti vaadata!

Teine võlg on septembrist, kus ma hakkasin kirjutama postitust, millega kutsuda üles inimesi, kes Pariisi (ja häid filme) armastavad, minema Artisesse vaatama Woody Alleni viimast filmi "Südaöö Pariisis", mis olevat mitte ainult tema parim film alates aastast 1994, vaid ka üleüldse üks Alleni paremaid teoseid (ja tegemist on ju tõeliselt produktiivse režissööriga). Filmi kahjuks Artises ammu enam ei ole, aga ehk õnnestub seda mujal vaadata (tänapäeval on ju kõik võimalik):)

"Südaöö Pariisis" (treiler siin) on armas, naljakas ning lihtsalt tore ja kerge meelelahutus, mis pakub Pariisi-fännidele palju äratundmisrõõmu. Enne kinnominekut aga ei soovita selle kohta arvustusi lugeda (va Tristan Priimäe ajalehes "Sirp" filmi kohta ilmunud jutt), sest pole üldse lahe, kui ootamatu twist on enne pikalt ära seletatud. Mind ajendaski filmi vaatama minema just Tritze arvustus, kes minu tagasihoidliku (ja täiesti subjektiivse) arvamuse kohaselt on parim filmiasjatundja Eestis. Ja seal ei olnud ära räägitud, mis saab, erinenevalt mõnest teisest, mida ma nüüd olen lugema juhtunud Tritze artikli elektroonilist versiooni otsides, et sellele linki jagada, mida ma aga kahjuks ei leidnudki... 

Võlgadega on nüüd asi ühel pool, aga kui ma juba Prantsusmaa ja Pariisiga seotud filmidest räägin, siis kolmanda filmina soovitan soojalt vaadata ühte vene/prantsuse komöödiat, mille u pool tegevust toimub Pariisis. Filmi nimi on "Le Concert" ja selle treiler on siin (ja siin on USA jaoks tehtud filmitutvustus). Mul jäi selle filmi tõttu isegi neljapäeval ühele väga lahedale peole minemata (detailidesse parem ei lasku), niiet see juba ütleb nii mõndagi ... :)

Ja neljandaks ja täiesti asjassepuutumatult tahtsin jagada suurepärast uudist, et nüüd on väljas ka "Tujurikkuja" DVD, kus kolmele saatele lisaks on saadetest välja jäänud sketšid, Märdi ja Oti audiokommentaarid, proovivõtted jmt, mis on kohati veel naljakamad kui saated ise. Õnneks kuulsin ma DVD ilmumisest reedel raadiost ja tormasin siis kõiki oma põhimõtteid (st nendel päevadel kaubanduskeskusi vältida) poodi seda ostma. Seega järgisin eeskujulikult DVD-l olevat soovitust "Teeselge rikast, ostke see DVD!" ja see on ilmselt üks parimaid jõulukinke, mida ma sellel aastal tegin. Mitte ainult kingisaaja jaoks, vaid tervele meie perele, sest jõululaupäev poleks ilma selle DVD vaatamiseta ilmselt pooltki nii lõbus olnud:) Ma saan aru küll, et püha öö jms, aga mis teha - juhtub ka parimates peredes! :)

DVD kaanelt saab teada ka "Tujurikkuja" sünniloo. Nimelt on noorte ja andekate näitlejate Märt Avandi ja Ott Sepa arvates Eestis liiga palju positiivsust, liiga palju hoolimist, tähelepanu ja teistega arvestamist. Nii ei saanud see enam jätkuda ja sündima pidi huumorisaade, mis seda kõike tasakaalustaks. Avandi ja Sepa missioon elus on rikkuda tuju võimalikult paljudel ja võimalikult pikaks ajaks ning ka see DVD on mõeldud just selleks!:)

Allolevatl piltidel aga pole ühegi ülal mainitud filmide ja telesaatega mitte mingisugust seost, aga kui ma septembris, kui ma ise olin just Pariisist tagasi tulnud ja käinud Artises värskelt filmi "Südaöö Pariisis" vaatamas, hakkasin sellest filmist blogis kirjutama, siis mõtlesin, et üksiti panen siia ka mõne pildi kahest uskumatust poest Pariisis, millest ma tegelikult olen juba korra kirjutanud, aga et oma juttu veelgi enam näitlikustada:):):) Niiet ma ei hakka midagi ära kustutama, vaid kes tahab, see saab veelgi enam kinnitust, et Librairie Gourmande on kõige suurema valikuga kokaraamatute pood ever ja mis G. Detou'sse puutub, siis selle osas pole üldse vaja midagi lisada:) Et Pariisi minnes oleks teada, kuhu toiduhuvilistel sammud seada ...:)

Niiet siis paar pilti kahekorruselisest raamatupoest




Ja siis G. Detou'st













2 kommentaari:

mercredi ütles ...

Aitäh kolme väga hea filmisoovituse eest!

Silja Luide ütles ...

pole tänu väärt! neid filme oleks lihtsalt patt "tutvustamata" jätta :) kahju ainult, et mul nendest kirjutamine niikaua aega võttis - nii mõnigi inimene oleks ehk kahte esimest Artises saanus vaadata ...:)