neljapäev, 1. detsember 2011

Magusad tuuletaskud

Sellest ajast saadik, kui ma esimest korda soolaseid tuuletaskuid tegin, olen nii soolaseid kui magusaid profitroole küpsetanud lugematu arv kordi. Koostisained on täpselt samad siiani, aga tegevuskäiku olen ma korduvalt täiendanud, sest algse retsepti puhul, mis pärineb Pariisi kokakoolist, ei võinud kunagi ette teada, kuidas need täpselt välja tulevad:) Nüüdseks on retsept aga täiesti lollikindel ja kui seda täpselt järgida, peaks igaühel kuldpruunid seest tühjad tuuletaskud ilusti õnnestuma:)


125 ml piima ja 125 ml vett v 250 ml vett
100 g võid
näpuotsatäis soola
1-2 tl suhkrut
näpuotsatäis vaniljesuhkrut
150 g jahu
4 muna

Pane võitükid, suhkur, vanilje ja sool koos veega potti ja lase keema tõusta. Segada sisse piim, kloppida spaatliga sisse jahu ja küpsetada tekkinud taignapalli madalal tulel u 5 minutit, et taigen muutuks kuivaks ja elastseks. NB! tainast tuleb hoogsalt segada, et see poti põhja kinni ei jääks.

Võtta pott pliidilt, pane taigen kaussi ja lase sellel u 10 minutit jahtuda. Lisa taignale ükshaaval munad (sega spaatliga enne ühtlaseks, kui järgmise muna lisad). Taigen peaks ka pärast munade lisamist olema  paks. Seejärel pane taigen pritskotti ja tee plaadile väikesed kuhjakesed (u golfipalli suurused) üksteisest u 3 cm kaugusele. Pealt võid soovi korral määrida natukese veega segatud lahtiklopitud munaga.

Pane tuuletaskud ahju 200 kraadi juurde 10 minutiks küpsema, seejärel vähenda kuumust 190 kraadini ja küpseta veel 20 min kuni tuuletaskud on kuldpruunid. NB! ahju ust ei tohi keedutaigna küpsetamise ajal avada!!!

Lülita ahi välja, võta tuuletaskud ahjust, lõika alla äärde küljepeale väike ava sisse ja pane veel u 10ks minutiks ahju kuivama. Seejärel tõsta need restile jahtuma.


Täidise sissepanemiseks lõika tuuletaskutel "kaan" pealt ära v kasuta alla äärde tehtud sisselõiget ja pritskotti. Minu lemmikud (peale traditsiooniliste kohupiimataskute) on vaniljekreemiga täidetud tuuletaskud:)


8 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

totaalselt põrusin selle retseptiga. see 10 min taignal jahtumist oli vist liiga palju ja peale kolmandat muna oli vedel taigen lihtsalt..

Silja Luide ütles ...

kahju küll, et Sul välja ei tulnud, aga viga ei ole mitte liiga pikas jahtumises (vabalt võiks ka 20 min jahtuda), vaid taina liiga väheses v siis liiga madalal kuumusel küpsetamises. Kui sa lõpetad taina "keetmise" peab see olema paks ja kuiv tainapall, muidu jääb tainas liiga vedel. ma olen ise selle retsepti järgi sadu kordi profikaid küpsetanud (sest olen neid ka päris palju söögikohtadele tellimusel teinu) ja lohutuseks võin öelda, et keedutaina valmistamine ei olegi eriti lihtne ... mina küpsetasin enne ilmselt sadu profikaid, kui lõpuks selle 100% töötava resteptini jõudsin:)

Cäroly ütles ...

Mina tegin täpselt retsepti järgi ja sain imelised tuuletaskud. Kõik kiitsid taevani. Aitäh kasuliku retsepti eest! :)

Silja Luide ütles ...

mul on hästi hea meel selle üle! aitäh tagasiside eest, Cäroly :)

Anonüümne ütles ...

Superhea retsept, erinevalt mõnest teisest...

Silja Luide ütles ...

aitäh!!! mul on tõesti suur rõõm seda kuulda :) peaks ise ka tegema neid jälle.

Anonüümne ütles ...

Kas samast taignast saaks ka ekleere teha?

Silja Luide ütles ...

ma ise olen ka mõelnud, et peaks proovima ekleere teha sama tainaga, aga ei ole seda veel teha jõudnud. Teoreetiliselt peaks ju täpselt sama tainas (keedutainas) olema ja peaks saama küll :)