reede, 25. märts 2016

Taljesõbralik kreemjas munavõi :)


Ei suutnud kuidagi jätta sõna "taljesõbralik" postituse pealkirja lisamata, sest kõik munavõi retseptid, mida olen näinud, on sisaldanud 100-200 g võid 4-5 muna kohta. Kuna seda on minu jaoks pisut palju, siis olen ise alati lisanud munasegusse võid vaid 50 g ja üritanud konsitentsi ühtlaseks kreemiks saada hapukoort ja majoneesi kasutades. Et aga viimast asja leidub mu kodus üliharva, siis reeglina ajan läbi paksu hapukoore ja sinepi seguga. Seekord üritasin koostist veelgi tervislikumaks muuta lisades kodujuustu ja et tänasel eksprompt brunch'il juba retsepti küsiti, siis kasutan tekkinud vaba hetke, et tegemisõpetus ka blogisse lisada. Selleks, et pilti saada, pidin ma munavõid pärast hommikusööki uuesti tegema, sest hommikune sai kiirelt otsa :)

Meie nautisime munavõid naturaalse kääritatud siidri, suitsulõhe ja erinevate röstitud saiadega. Lisaks krõbedatele täistera croissant'idele olid laual veel Leiburi uus kaeraröst väikese õunalisandiga ja eriti hea seemnerikas täisteraröst, millest kaks viimast on ka fotol. Võimalusel (ehk kui on aega) tasub muidugi ise mõni maitsev sai või leib valmis küpsetada, milleks on palju lihtsaid ja korduvalt läbiproovitud variante siin. Kui mul on aega brunch'iks ettevalmistusi teha (erinevalt tänasest) pisut kauem kui 15 minutit, siis ma küpsetan kas ülimalt kerget õlleleiba või odrajahu-kohupiima karaskit, mis mõlemad on ahjusoojana vastupandamatud.

Et lihavõtete ajal süüakse üldiselt ohtralt mune ja neist valmistatud toitusid ning reeglina kipub keedetud mune kõvasti üle jääma, siis tasub üks mõnus pisut tervislikum ja vähe(m)rasvane munavõi retsept kõrva taha panna ;-) Lisaks leivale (eriti hea on muidugi tume rukkileib) võib munavõid ka õhukeste singiviilude täidisena kasutada ehk teha singirulle ja see on hea ootamatutele külalistele pakkumiseks. Ilmselt juhtub enamikel inimestel, kellel vähemalt paar sõpra on, ikka aeg-ajalt, et inimesed tulevad külla ilma, et oleks pikalt planeerinud. Kalamajas elades tuleb vähemalt korra kuus ette, et keegi, kes nt lastega pargist, niisama kohvikust või mujalt koju jalutab, kellelegi naabermajas külla tuleb vms kas maja uksele koputab või siis helistab stiilis, et "olen just su majast mööda minemas, kas oled kodus?" Ja ebakonkreetsed kokkulepped (milles mina olen ilmselt maailma meister) "võiks kokku saada täna õhtul", "sööme millalgi koos hommikust" jms lõppevad vahel ka sellega, et pool tundi enne kokkusaamist saab kohaks minu kodu. Nt olin üsna kindel, et magan (pärast eilset suurt juubelipidu) päris kaua ja ka ütlesin, et täna ei ole võimalust koos einestada (vähemalt mitte hommikul), aga endalegi ootamatult ärkasin varakult üles:) Õnneks vähemalt olin enne, kui oma varasest ärkamisest teavitasin, jõudnud juba Baileys'ega panna cotta valmis teha, niiet selle võrra oli elu lihtsam, et magustoit juba külmas ootel. Kusjuures tegin likööriga kooremagustoitu juba teist korda sel nädalal, niiet eks peagi jagan seda blogiski ;-) Naljakas on muidugi see, et minul, kes ma praktiliselt iga päev küpsetan ja kellel alati kodus kooki on, ei ole seda peaaegu mitte kunagi siis, kui keegi ootamatult külla tuleb ... Täielik Murphy, ma ütlen! 

Munavõi jaoks on vaja:
4 suurt kõvaks keedetud muna
100 g kodujuustu
50 g toasooja võid
50 g hapukoort
1 tl Dijoni (teralist) sinepit
1 väike purustatud või hästi peeneks hakitud küüslauguküüs (soovi korral)
soola, pipart
hakitud tilli ja murulauku

Aseta kooritud munad kaussi, töötle/vajuta kahvliga puruks, lisa kodujuust, või, hapukoor, sinep ja soovi korral ka peenestatud küüslauk ning sega kahvliga koostisaineid purustades ühtlaseks kreemiks. Maitsesta soola ja värskelt jahvatatud pipraga. Viimasena lisa hakitud till ja/või murulauk ning sega õrnalt ühtlaseks. Tõsta munavõi serveerimiskaussi, kata toidukilega ja hoia kuni söömiseni külmkapis.


Kommentaare ei ole: