laupäev, 28. märts 2015

Tummine šokolaadikook kohvi ja mustade ploomidega



Ma armastan kohvi!:) Hea korralik ja kange kohv väikese piimaga kuulub kindlalt mu hommikusöögi juurde, aga heast espresso macchiato'st ei ütle ma ka muul ajal ära. Kui Kohvisemust kirjutati, et mulle üks pakk kohviube proovimiseks saata, siis ei kahelnud ma hetkegi, sest miks mitte katsetada midagi uut lisaks oma tavapärastele kohvisortidele?! Pettuma ei pidanud, pigem vastupidi!  Kohvisemu caprissimo fragrante ubadest valmistatud  kohv jättis igati hea mulje - aromaatne ja minu jaoks piisavalt tummine/täidlane. Kasutasin seekord küpsetamisel samuti nendest ubadest valmistatud kohvi ja olen tulemusega samuti enam kui rahul :)

Mis kohvijoomisesse ja selle tervislikkusesse puutub, siis vähemalt korra olen ka blogis kirjutanud sellest, et kohvi tasub juua:), samuti ilmus mul LP-s üks kohviteemaline artikkel. Aga tegelikult on tohutult erinevaid huvitavaid artikleid kohvi kasulikkusest. Näiteks siin on 11 suurepärast põhjust, miks kohvijoomine on kasuliksiin veel lisaks mõned rõõmustavad argumendid. Eriti meeldib mulle lugeda, et juba kohvi aroom alandab stressi, sest tunnen seda ise ka pidevalt - kui juba imeline kohvilõhn on õhus, tundub elu palju ilusam:)

Ja kui täna juba linkide jagamiseks läks:), siis siin on kirjas, mida süüa, et olla produktiivne. Kuna ma ikka ei ole veel üle saanud sellest, et minu lapsepõlves räägiti, et nii kohv (olevat must surm) kui ka munad (tohutult kolesterooli) on tervisele väga kahjulikud (ja ma ise mõlemaid armastan!), siis loen ma eriti suure heameelega selliseid artikleidSiin on aga üks eriti põnev artikkel meie tulevikust (võib-olla juba ka olevikust?) ehk kohvijahust, mis on toitainerikas ja gluteenivaba - eriti äge! :)

Ma ei proovi siin nüüd kedagi kohvi jooma meelitada - maailmas on palju asju, mis on tervislikud ja samas ka väga maitsvad, aga minu jaoks on mõnusa crema'ga espresso selline nauding, millest ma kindlasti loobuda ei suuda. Ja lihtsalt tohutult tore on lugeda, et see on mulle nii mitmel viisil ka väga kasulik! :):):)

Soovin kõigile ilusat nädalavahetust ja palju soojust siit päikselisest Hispaaniast! :)



Kui ma muidu kasutan enamikes kookides heledat muscovado't, siis sellesse sobib minu arvates tume eriti hästi - annab veelgi enam tummisust. Ka melassisuhkrut olen siin kasutanud ja tulemus on samuti väga hea, isegi veel parem!

1,3 dl kanget kohvi 
100-150 g kuivatatud ploome 
1-2 sl brändit v rummi (soovi korral)
180 g 70 %-ilise kakaosisaldusega tumedat šokolaadi 
100 g võid
5 muna
80-100 g (pruuni) suhkrut 
1 sl maisitärklist
näpuotsatäis soola

Aseta ploomid kaussi, vala peale kohv, lisa soovi korral alkohol ning lase vähemalt 6 tundi, veel parem üleöö maitsestuda.
Tükelda šokolaad ja või ning sulata kas vesivannil või pidevalt segades madalal kuumusel väikses potis. Vahusta munakollased suhkruga heledaks vahuks ning sega sisse sulatatud ning pisut jahutatud šokolaad, seejärel ploomid koos kohviga ja maisitärklis. Vahusta munavalged näpuotsatäie soolaga kõvaks vahuks ja lisa õrnalt segades kolmes osas šokolaadisegu hulka. Mida rohkem suudad munavahus õhku säilitada, seda kohevam ja õhulisem kook jääb.
Vala tainas 20 cm läbimõõduga lahtikäivasse koogivormi, mille põhjas on küpsetuspaber ja ääred määritud võiga ja puistatud üle kakaopulbri või suhkruga. Küpseta ahjus 170 kraadi juures u 50 minutit. Ära üle küpseta, välja võtmisel võib olla kook seest niiske. Lase vormis enne lahtilõikamist täielikult jahtuda, serveerimisel riivi peale šokolaadi, puista tuhksuhkrut ja meelepäraseid marju; kõrvale sobivad vaniilijäätis ja -kaste.


6 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Taas kord üks vahva gluteenivaba kook, mis ahvatleb katsetama.
Ainus küsimus tekkis, et kas ploomid lisatakse kooki tervelt, tükeldatult või purustatult?

Silja Luide ütles ...

aitäh, seda on tore kuulda! :) mina lisan ploomid alati tervelt, aga neid võib soovi korral ka väiksemaks lõigata. head küpsetamist! :)

Anonüümne ütles ...

Aitähh-aitähh-aitähh! Kook tuli täpselt nii hea välja nagu ma ette kujutasin. Mõnusalt tummine ja märg ja imehea maitsega. Ma ikkagi purustasin natuke neid ploome ja lisasin põhja sisse ka mõned külmunud vaarikad. Oli huvitav nüanss, kui hapukas vaarikatükk hamba alla sattus. Tegin koogile ka toorjuustust ja vahukoorest kreemi peale. Natuke siis omamoodi.
Mu järjekordne kindel lemmik, mida teen kindlasti veel ja veel.

Silja Luide ütles ...

tõesti tore - mul on nii hea meel selle üle! :)

Anonüümne ütles ...

Kui soovin kooki teha 24cm vormis, siis kui palju rohkem pean toiduaineid kasutama?

Silja Luide ütles ...

olen ise alati 20 cm vormi kasutanud, aga kui 24 cm on ainuvõimalik, siis mavist pigem jätaks kogused samaks ehk teeks õhema koogi, mille puhul küpsemiseks kulub vähem aega. aga kui suurendada koguseid, siis ehk 1/5 võrra rohkem asju peaks ok olema.