reede, 27. mai 2011

Šokolaadi-pähkli küpsised

1 dl (rafineerimata roo) suhkrut
1 1/2 dl rafineerimata tumedat pehmet suhkrut v fariinsuhkrut
1 tl vaniljesuhkrut
150 g võid
2 muna
4 dl nisu- v maisijahu
1/2 dl naturaalset kakaopulbrit
1 tl küpsetuspulbrit
1/4 tl soola
150-350 g tumedat šokolaadi (sobib ka piima- v valge šokolaad, samuti pähklitükkide v rosinatega šokolaad)
100-200 g mandleid, Kreeka v sarapuupähkleid

Kõige parem on seda tainast teha köögikombainis, aga käsitsi saab ka ilusa taigna.
Vahusta toasoe või suhkrutega, lisa munad ja vahusta ühtlaseks. Sega omavahel jahu, kakao, küpsetuspulber ja sool ning lisa segu läbi sõela võisegu hulka ning vahusta. Mina kasutan tavaliselt maisijahu, aga viimane kord juhtus nii, et maisijahu oli vaid 2,5 dl, mistõttu asendasin ülejäänud 1,5 dl riisijahuga, aga ikka kõik sõid ja kiitsid:)  

Lisa tükeldatud šokolaad ja pähklid ning sega ühtlaseks. 

Tõsta kahe teelusika abil küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile väikesed kuhjaksed u 5 cm vahedega ja küpseta 200 kraadi juures 10 minutit. Mina tõstan tavaliselt üldsegi ainult supilusika abiga ja sellised suuremad kuhjakesed  küpsevad u 15 minutit. Enne, kui küpsised plaadilt ära võtad, lase neil mõni minut jahtuda. 

Kui küpsiseid soojalt süüa, siis on šokolaad sees kergelt veel veledamapoolne nagu ülemisel pildil näha, kus  küpsised on ahjusoojana restil jahtumas.

Algses "ei-tea-kust-kohast-pärit" retseptis on šokolaadi ettenähtud 150 g ja pähkleid 100 g, aga mida rohkem neid on seda parem. Seekord oli mul šokolaadi 250 g ja mandleid ainult 100 g, aga võid julgelt ka rohkem panna. Tavaliselt panen ma ise ka pähkleid ja šokolaadi nii palju, et tainast jagub parajalt selleks, et pähkli- ja šokolaaditükke omavahel koos hoida, aga nii on lihtsalt kõige parem!:) Mina olen üks neist "Tänan, ei - ma muffineid (ja keekse ja küpsiseid) eriti ei armasta" inimene, aga sellised ohtra šokolaadi ja pähklitega küpsised on minu jaoks täiesti vastupandamatud:)

Kommentaare ei ole: