esmaspäev, 8. oktoober 2012

Sügisene peedisupp - sööme (külmkapist aedviljad) ära!

Sain peedisupi idee TAI kampaania "Sööme ära" esimesest retseptist. See on ideaalne supp, millega külmkapis seisvaid aedviljajääke ära kasutada, sest supi sisse saab panna ükskõik milliseid aedvilju ükskõik kui palju (no, enam-vähem) :) Retsept inspireeris ka Marjut, kes peedisuppi kohe kodus oma külmkapi jääkidest järgi tegi, nt oli tema supis ka fenkolit ja tomatit. Ja see oli tõeliselt hea! Ilmselt on supp alati erinev, sest sisse lähevad täpselt need asjad, mis külmkapis leida. Mina sain oma külmkapi peaaegu puhtaks igasugustest seisma jäänud aedviljadest:)

Tulemus ei erine just eriti palju minu lemmik peedisupist, kuid kui ma muidu alustan enamike suppide valmistamist sibula ja küüslaugu hakkimise ning klaasjaks praadimisega, siis nüüd piirdusin vaid aedviljade koorimise ja kiirelt suurteks tükkideks lõikamisega ning supi tegemine oli veelgi lihtsam ja kiirem kui muidu:) Kahe taldrikutäiega oli raske piirduda - kolmas tuli ikka juurde võtta:) Ja seega oli tõenäoliselt ka 5 portsjonit (ehk päevane miinimumnorm) köögivilja ühe korraga täis ja ülejäänud päeva sai rahulikult kooki edasi süüa;-)


Supi sisse panin seekord:
suure sibula
mõned porgandid
mõned varssellerid
suure paprika
väiksema baklažaani
5 pisikest peeti
0,5 l kanafondist tehtud puljongit (kui tahad rohkem supi moodi suppi, siis pane u liiter puljongit) :)
musta pipart
sidrunimahla
feta juustu ja basiilikulehti

Pane kindlasti küüslauku ka, aga mul - jube kahju!!! - oli see just kodus otsa saanud. Ilma küüslauguta kokkamine on ikka täitsa harjumatu. See on üks mu lemmik-toiduainetest ja kui seda ei ole, siis on kohe tunne, justkui midagi väga olulist jääks söögi sees puudu ...

Puhasta paprikad ja varssellerid, koori sibul, porgand ja peet. Lõika baklažaan viiludeks; peet ja sibul sektoriteks; paprika, porgandid ja seller lihtsalt tükelda. Piserda õliga üle ja küpseta ahjus 200 kraadi juures u 40 minutit kuni aedviljad on peaaegu pehmed ja paprikate nahk hakkab mustaks tõmbuma.

Puhasta küüslauguküüned koortest ja pane kõik aedviljad suurde potti. Lisa puljongit nii palju, kui paksu suppi tahad. Mulle meeldib paksem püreesupp, seega lisasin u pool liitrit fondist tehtud kanapuljongit. Keeda suppi madalal kuumusel kuni kõik koostisosad on täiesti pehmed (u 20 minutit) ja püreeri saumikseriga v osade kaupa blenderis.

Maitsesta soola, pipra, natukese suhkru ja soovi korral sidrunimahlaga. Kui supp on liiga paks, lisa veidi kuuma vett v puljongit. Mina nt soola ei lisanudki, sest puljong ja feta on minu arvates täitsa piisavad, et parajalt soolane supp saada. Küll aga jahvatasin ma peale ohtralt musta pipart:) Lisa soovi korral veel nt tüümianilehti ja serveeri koos feta- v mozzarella-juustuga.

Kommentaare ei ole: