Neljapäev, 21. jaanuar 2016

Kohvismuuti - parim hommikune ärataja


Olen enda jaoks avastanud selle imehea kohvi, banaani, pähklite ja kakaoga smuuti, mis on mõnusalt magus ja samas hästi toitev! See on suurepärane trenni-eelseks hommikusöögiks, sest kaloreid, mis annavad jõudu sporti teha, saab siit ohtralt, samas aga ei jää ebameeldivat täiskõhutunnet. Samasuguse enrgialaksu saamiseks peaks nt putru sööma ikka väga suure kausitäie, aga siis ei saaks vähemalt 2h kindlasti trenni minna, sest kõht on liiga täis. Kuna aga jaanuaris üritan trenni enamasti hommikul ära teha, et ülejäänud päev (ja mis peamine - õhtu) vaba oleks, siis on selline smuuti superhea, sest saan ikkagi viimase minutini magada ja siis kõhu korralikult "täis" süüa ilma, et oleks ebamugav kuidagi ennast liigutama hakata isegi juhul, kui retseptis toodud smuuti kogusest on 2/3 minu kõhus nagu tavaliselt :) 

Datlid teevad smuuti magusaks ja on tervislikuks alternatiiviks tavalisele suhkrule sisaldades u 68% suhkruid vastandina suhkru 100%-le. Samas on datlid väga hea kiudaine allikas ja neil on üllatuslikult üsna madal glükeemiline indeks, mis tähendab, et insuliin ei põhjusta veresuhkru järsku tõusu. Lisaks on datlites palju toitaineid nagu raud, kaalium, B-grupi vitamiinid jt. Datlitest saab väga häid tervislikke komme ja need sobivad igati hästi ka küpsetamata koogi põhja tegemiseks.

Kui lisada kaerahelbeid, tuleb üsna paks smuuti, mida saab lusikaga süüa; kui need aga ära jätta ja valada sisse pisut keefiri nagu ma ise enamasti teen, kuigi seda retsepti kirja ei pannud, siis on selline "joodav" mahedik. Mul on tavaks panna nii India pähklid kui ka datlid vee asemel kohvi sisse likku juba õhtul - siis läheb hommikul eriti kiirelt. Lihtsalt kallan need kõik blenderisse, lisan tükeldatud banaani (sügavkülmast), kakao (kasutan seda toorkakaopulbrit) ja kardemoni ning ongi ülikiirelt ülimalt toitev ja samas ka hullult hea hommikusöök valmis. Eilegi alustasin päeva selle ülihea mahedikuga ... :)

See smuuti on nii toitev ja ergutav, et sobib täiesti iseseisvaks hommikusöögiks kahele inimesele, samuti on see ka väga hea ja tervislik õhtune dessert kuni neljale inimesele.

Retsept ilmus laupäeval LP-s koos kahe teise retseptiga ja õpetusega, kuidas teha parimaid smuutisid.



Vaja läheb:
2 suurt tükeldatud banaani (parem on, kui külmutatud)
5 pehmet datlit
2,5-3 dl külma kohvi
100 g (üleöö vees leotatud) India pähkleid
3 sl kaerahelbeid (soovi korral)
2 sl naturaalset kakaopulbrit
näpuotsatäis jahvatatud kardemoni

Nõruta pähklid, kui neid vees leotasid. Kui hoiad pähkleid üleöö kohvi sees, siis nõrutada ei ole vaja. Aseta kõik koostisained blenderisse ja töötle ühtlaseks püreeks. Kui banaanid olid sügavkülmutamata, siis lisa soovi korral ka klaasitäis jääd (ma ise ei lisa jääd kunagi). Smuuti tekstuuri võid korrigeerida lisades kohvi või keefirit, samuti võib serveerimisel sõeluda peale kakaopulbrit.

Kommentaare ei ole: