neljapäev, 17. märts 2011

Maailma parim restoran

Olen mõnes restoranis oma elus käinud, aga selliseid elamusi nagu ühe kuuekäigulise veinidega sobitatud õhtusöögi ja kolmekäigulise lõunasöögi ajal Jordan'i veinimõisa juures asuvas restoranis, pole ma veel kunagi saanud... Ma arvan, et nende peakokk on lihtsalt geenius!!! Restoran on vähem kui aasta avatud olnud, aga on juba väga populaarseks saanud, niiet laud sinna tuleb nii lõuna- kui ka õhtusöögiks juba varakult kinni panna. Õhtusööki pakuvad nad vaid 30-le inimesele, lõunasöögiks aga mahutavad 40 külalist ära. 

Keskel näoga siiapoole (kastmepotiga) on minu lemmik-chef George Jardin, kes on juba 16-ndast eluaastast köögis töötanud (hetkel on ta 38. a vana) ja ei olegi üldse kokakoolis käinudki:) Ma olen temasse täiesti armunud, sest ta lihtsalt teeb niiiiiiiii hästi süüa!!! (ja mulle ju meeldivad tegelikult ju saledad juustega poisid!!!) Ta oli küll ise kogu aeg aktsioonis, aga sellegipoolest viitsis ka juttu rääkida, küsimustele vastata ja lubas pilte teha:) Köök oli taaskord avatud ja mina- nagu ikka- valisin laua, mis asub küll kohe terrassile viiva klaasseina ääres, kuid on köögile kõige lähemal, et ma saaksin kõike köögis toimuvat jälgida:):):) 

Alustangi hoopis piltidega köögist

Peakoka parem käsi (ta vist oli sous-chef, kui ma ei eksi)

George Jardin ise on vasakul küljega




Ja järgmiseks lõunasöök, sest päevased pildid on lihtsalt ilusamad, kui õhtuhämaruses tehtud:) 

Vaated restorani terrassilt


Minu eelroaks oli Lime and sugar cured yellowtail, poached oyster dressing, pea and fennel, mis tähendas lisaks suurepärasele mahlasele marineeritud yellowtail'i fileele suurte puhastatud austritega (üks neist on kohe esiplaanil kahe rohelise püreekuhja vahel) kastet, herne-fenkolipüreed ja salatit, mille peal ilutsevad kaks soolaga üleküpsetatud tillioksa:)


Terrine de campagne, pickled blue-berries, apple puree and brioche ehk klassikalise Prantsuse  köögi stiilis terriin õunapüree, apelsinikastme ja marineeritud mustikatega röstitud brioche'iga, mille juurde Jordan'i tsitruseline Riesling 2009 oli ideaalne soovitus



Üheks pearoaks sai valitud Aged marrow crusted Chalmar sirloin "bourguignon" ehk ürdi-suvikõrvitsa koorikuga laagerdatud loomaliha viilud seente, endiivide, peekoni ja chard'iga, Burgundia paja ainetel tehtud kastme ja maapirnipüreega


Päeva nael aga oli hoopis minu Wood fire roasted quail, soft polenta, cavolo nero, honeyed parsnip ehk magusa polentaga täidetud röstitud vutt, meega valmistatud pastinaagi padjal peekoni ja musta kapsaga (vimane on üks kale'i alaliike). Vutt oli superkooslus Jordan'i 2008.a. syrah'ga, mis oli minu kogemuse kohaselt üks enim hinnatud shiraz'id (ka teiste istanduste inimesed kiitsid seda!) ja mille kirjeldus ütleb täpselt ära, kui hea see vein oli:) "Dense, rich, black-fruited flavours, white pepper and spice laced with dark chocolate and fynbos. Barrel maturation adds toasty nuances to the richly textured structure." Kui ma tavaliselt veinidest kirjutan enda tähelepanekute põhjal, siis selle veini kohta mul lihtsalt pole midagi rohkem lisada Jordani veinimeistri sõnadele:)



Lahtilõigatud vutt (ja mul polnud aimugi, et vuti liha võib nii hõrk olla...)

Desserdiks sai valitud toit, mis kandis nime "A trip to the cheese room" ja seda see sõna otses mõttes tähendaski:) Köögi kõrval oli väike klaasseintega külm ruum, kus oli suur valik erinevaid LAV-is toodetud sini- ja valgehallitusjuuste (nt kohalik väidetavalt parim "camembert"), kitsejuuste, pecorinot (üks oli nt piprateradega), cheddarit, parmesani tüüpi kõvasid juuste, mida sai enne valiku tegemist proovida:) Mitmed juustud olid valmistatud väiketootjate poolt, kelle toodangut poodides ei müüdagi





Parempoolne on restorani manager juustusid tutvustamas. Kui teda ei oleks, siis ei oleks me ka lõunat sööma saanud tulla, sest kõik lauad olid nädalavahetuseks reserveeritud, aga kui me õhtusöögi ajal (ja pärast seda vestlesime), siis lubas ta meile laua muretseda kuna iganes me uuesti tulla tahame- palus ainult ette helistada. Väga-väga kena temast!!!



Juustude juurde sai valida Jordani köögis ja kohalikes farmides tehtud hoidiseid, nt vasakpoolne sisaldab punases veinis marineeritud pirne (tumepunased).



Peale mooside-kompottide toodi juustudega krõbistamiseks ka Jordani köögis küpsetatud seemneleivast lõigatud ja röstitud imeõhukesed leivaviilud



Restorani terrass

Ja veinikeldri terrass

Kui lõuna puhul sai iga inimene valida nelja eelroa, viie põhiroa ning nelja desserdi vahel, siis õhtusöök on kuuekäiguline  fikseeritud menüü, mille juurde peakokk ja sommeljee on valinud suurepäraselt sobivad veinid. LAV-is oli küll mitmeid suurepäraseid toiduelamusi (Le Bon VivantPierneef a la Motte restoranTerroirDornier'is asuv Bodega restoran) olnud, aga see õhtusöök oli täiesti erakordne!!! Mul praegugi veel tuleb pisar silma, kui ma sellele õhtule tagasi mõtlen ... :):):)

Õhtusöök algas pokaali Simonsig'i Kaapse Vonkeliga restorani terrassil. Söömiseks aga koliti "tuppa", kus terve terrassipoolne sein oli klaasist ja seni, kuni veel natukene valgust oli, avanesid imeilusad vaated.




Menüü koos spetsiaalsete veinidega iga käigu juurde (nagu ikka- pilt läheb suureks ehk lugeda saab menüüd, kui pildil klikata). Kõiki toite käis eraldi lahti seletamas (sest nüansse oli iga roa juures oluliselt rohkem, kui menüüs kirjas) üks kokkadest ja sommeljee tutvustas iga roa juurde pakutavat veini seda pokaali valades.
Sellel pildil on aga kohapeal küpsetatud sibula- ja seemneleiva viilud, (oliivi)tapenade ja (küüslaugu)aioli'ga, mis täpselt samas "koosseisus" kuulusid ka lõunasöögi juurde.

Pildil on kahjuks halvasti näha, et yellowtail'i tartar on asetatud marineritud seentest laotud alusele
Ja need suured mahlased tükid foie gras'd pehme kergelt marineeritud värskete virsikute, porgandipüree, salati ja magusa leivapuruga olid lihtsalt imelised, eriti koos Paul Cluveri Gewürtztramineriga. See on üks toitudest, millele mõeldes läheb meel kohe kurvaks- kes teab, kuna jälle midagi niiiiiiiiiiiii head saab...:)

S
iin aga geelbek, mille juurde oli valitud tõsiselt tummine valge vein- DeMorgenzon reserve chenin blanc 2006. Ma küll tavaliselt ei armasta sellist tüüpi tugevaid valgeid, aga kala, oakastme, baklažaani ja gnocchi'dega (jah, ma sõin ka need ära) oli see imehea kooslus

 Ja siin mu elu esimene blesbok'i filee, mille juurde sommeljee poolt valitud Cobblers Hill 2006 (Cabernet, Merlot ja Cabernet Franc'i segu) vääriks kohe eraldi postitust:) Cobblers Hill'i tavaliselt Jordani restoranis pokaaliga tellida ei saa, aga kuna see oli niikuinii dekanteeritud ja nad nägid meie lauas tõelist vaimustust selle veini osas, siis tõi manager meile seda veel teisegi pokaali. Mulle tõeliselt meeldib see suhtumine - lihtsam oleks ju alati öelda, et seda veini pokaaliga eraldi osta ei saa ja kõik :)

Ja nagu ikka- väga udused magustoidupildid:):):)


Tumeda (70%) šokolaadi õhukeste viilude vahel oli imemaitsev šokolaadi-pähkli kreem ja kõrvale oli valitud Jordani enda 100% rieslingust tehtud dessertvein Mellifera NLH 2010. Igal juhul see on kindel, et Gorge Jardin on geenius ja kui ma LAv-i tagasi lähen, siis esimene asi, mis ma enne reisi ära teen, on reseveering Jordani restorani vähemalt üheks õhtu- ja lõunasöögiks!!! Aga võib-olla ka mitmeks;-)

2 kommentaari:

Mari-Liis ütles ...

Peakokk on tõesti armumist väärt!:))) Väga lahedad teistmoodi serveeringud on neil, pole liigset peenutsemist. Milline veinivalik! Selle foie gras roa kooslust koos Gewürtztramineriga ei taha kohe mitte ette kujutadagi.
Aga vutt tundub, et oli ikka pastinaagi-, mitte karuputkepadjal;)

Silja Luide ütles ...

See oli tõesti hea!:) Kusjuures piltide peal tunduvad need toidud hästi väikesed, aga tegelikult olid portsud mõnusad suured, et sai ilusti rahulikult ja aeglaselt veiniga pikemalt nautida- tõeline slow food!!!:)
Ja tänud märkuse eest- parandasin selle koha ära. Ma ei tea, kuidas see karuputk üldse sisse lipsas (no ma ei ole üldse hommiku-inimene ehk võib tänast ülivarast ärkamist süüdistada) ja see lause oli üldse halb, sest alguses võis jääda mulje, et peekon oli püree sees:) Tegelikult oli aga peekon koos rohelisega kergelt mesisel (nagu polentagi) pastinaagipüreel:):):)