Neljapäev, 11. veebruar 2016

Tervisesmuuti - nauding nii kehale kui ka meeltele :)



Viimasel ajal on mulle päris mitu inimest öelnud, et on vaadanud, et mu blogis polegi enam ainult koogid. Ei ole tõesti, vaid olen üritanud tubli olla ning ka "korralikku" tervislikku toitu pildi peale saada :) Kui keegi sellest inspiratsiooni või uusi ideid saab, siis on ju mu pingutused igati korda läinud ;-) Seegi kord jagan ühe mõnusa smuuti retsepti, millesse olen lisanud kas värsket või keedetud peeti. Kui ma seda smuutit esimest korda u kuu aega tagasi jaanuaris katsetasin, pidin just nädalavahetuse Otepääl veetma ja oli vaja külmik enne minekut võimalikult tühjaks süüa, niiet ostsin päev enne ärasõitu poes käies smuuti jaoks vaid ühe toore peedi, täpselt selle suuruse, nagu soovisin kasutada, ja selle hind oli 5 senti (nagu päriselt - viis senti!!!) :D Kas midagi veel saab kuskilt nii odavalt?!? Ma mäletan, et nõukaajal oli kõige odavam asi - ehk hinnaga 1 kopikas - toos tikke, aga nüüd on tikud vist isegi kallimad kui värske peet ... :) Eriti mugav on aga kasutada juba keedetud ja kooritud peeti, sest nii saab hommikul, kui iga minut on arvel, hästi kiirelt oma smuuti valmis. Tavaliselt on kooritud peedid poolekilostes pakkides, millest saab ilusti täpselt neli korda seda smuutit teha:)

Ja ma armastan keefiri! Mul on alati kurb kuulda, kui keegi hakkab toituma laktoosivabalt ilma, et tal selleks meditsiinilist näidustust oleks (täpselt nagu gluteeni vältimise puhulgi), sest nii jääb ta ilma paljudest kasulikest ainetest, sh meie laiuskraadil hädavajalikust D-vitamiinist. Piimatoodete puhul pole muidugi vähetähtsad ka meile vajalikud superhead bakterid, mistõttu üritan järgida ühe naistearsti kunagi antud soovitust, et iga naine peaks jooma päevas vähemalt ühe klaasi keefiri. Töötab tõesti hästi! :) Ei taha küll ära sõnuda, aga tõesti olen täitsa terve olnud, peale vahel mõne väikese viiruse ja nohu ja köha ei ole mind miski kimbutanud, rääkimata mingitest põiepõletikest, seentest jms sellistest asjadest ... (ptui, ptui, ptui ehk sülitan nüüd kolm koda üle vasaku õla) :D :D :D

Aga jah, kui ma saaksin süüa ainult ühte piimatoodet, siis ilmselt valiksin keefiri asemel ikkagi kohupiima, sest ma ei kujuta elu ette, kui peaks loobuma mõnusatest kohupiimakookidest (mangokattega on mu ammune lemmik!), kohupiimatäidisega tuuletaskutest, odrajahukaraskist või marjade söömisest selle kreemiga. Nii suvel värskena kui ka talvel sügavkülmast võetuna on just nii kõige parem marju (vaarikaid, mustikaid, musti sõstraid ja maasikaid) nautida! 

Kohupiimaga on mul eriline suhe juba lapsest saadik olnud - kohupiimavormsõrnikud ja kissell kohupiimakreemiga olid minu jaoks juba lasteaias, ja on siiani, maailma parimad magustoidud! Kui ma koolisööklas piirdusin sageli vaid ühe leivaviiluga, siis neil päevadel, kui oli magustoiduks kohupiim kisselliga, sõin vahel ära ka viis magustoitu ehk nii palju kui parajasti neid üle jäi - õnneks juba kooliajal oli palju inimesi, kes magusat ei armasta :) Või pärast ülikooli tööl käies, kui ühe ministeeriumi sööklas tegi tädi Lehte reedeti alati magustoiduks mh ka sõrnikuid, siis võtsin mina neid alati "korraliku" lõuna asemel vähemalt kaks portsu ... :) Tädi Lehte läks kahjuks pensionile ja keldrisse tekkis tavaline ministeeriumisöökla, aga õnneks on sõrnikute ja muude kohupiimaga magustoitude valmistamine ülilihtne, kusjuures ka brüleekreemi ja panna cotta't saab teha kohupiimaga ;-) Ja kaugel need kevadpühad (ehk pasha-aeg) enam on!!! :) 


Smuuti tuleb piisavalt vedel, et seda saaks juua (st ei pea lusikaga sööma), kuid kui soovid veel vedelamat, siis saad lisada mahla või keefiri. Suhkrusiirupit doseeri vastavalt sellele, kui magusat soovid - mina lisan ise enamasti vaid 2 sl, sest see tuleb minu jaoks piisavalt magus.

Vaja läheb:
1 dl maitsestamata jogurtit või keefiri
1 dl (värskelt pressitud) õuna- või apelsinimahla või Aura uut õuna-astelpaju mehu
2-4 sl heledat või tumedat suhkrusiirupit
150 g külmutatud või värskeid mustikaid v mustsõstraid
50-100 g külmutatud või värskeid vaarikaid
1 väike kooritud peet (100-150 g) - kui toores, siis riivitud; kui keedetud, siis õhukesteks viiludeks lõigatud

Aseta kõik asjad blenderisse (vedelikud enne) ja töötle ühtlaseks (u 1 minut).



NB! Retsept ilmus ka D-kokaraamatus!

Kommentaare ei ole: