neljapäev, 19. märts 2020

Kerge kirsi-kohupiima purukook


Pean ütlema, et mulle tohutult meeldib see rahulik kodus olemise aeg ja mulle üldse meeldib väga oma ilusas kodus olla!:) Koguaeg on nii palju ringi sahmimist ja käimist alates trennidest, tööga seotud jm üritustest, sõpradega kokku saamisest, teatri, kino jm kohtade külastamist, et ma väga naudin seda, et saan hetkel nö vabalt võtta. Mitte, et mulle ei meeldiks kõik need asjad, mida igapäevaselt teen (vastupidi!), aga kokkuvõttes on koguaeg selline orav rattas tunne. Nüüd on aga aega mõnusalt hinge tõmmata ja eriliselt rahulikus tempos kulgeda. Oma tööd olen niikuinii koguaeg kodus teinud (ja teen seda hetkel samas mahus edasi), kuid nüüd jääb ära kõik kodust väljas olev osa nii töö- kui ka eraelus, millele kulus umbes pool mu ajast. Naudin kodus toimetamist, lugemist ja kokkamist. Siiani on aga kogu aeg olnud ikka nii palju teha, et raamatuid olen jõudnud oluliselt vähem lugeda kui plaanis ja Netflixis on ikka veel kõik asjad vaatamata ... :) 

Muide, Netflix on mul juba ligi aasta aega, kuid seisab üsna niisama :) Olen küll vaadanud ära mõne väga hea seriaali (nt The Crown, Peaky Blinders, Bodyguard) ja mul on mõned soovitused tuttavatelt (Secret City, Blacklist), aga kui on mõni tõeliselt hea film või seriaal, mida kindlasti peaks nägema, siis palun andke teada - olen soovituste eest igati tänulik! Igaks juhuks mainin ära, et Oscarile kandideerinud filmidest on “The Irishman” mul veel nägemata, aga “Marriage Story" vaatasin juba aasta alguses ära.

Tegelikult on hämmastav, kui palju kodus ikkagi koguaeg teha vaja on. Õnneks oma raamatukapid sain remondi käigus korda, kui ühe riiuli juurde ostsin, aga tegelikult on ju veel kapid köögis, keldris ja riiete jaoks, mida üritan küll pidevalt korras hoida ja revideerida, aga tegelikult tasuks praegust aega kasutada suurema koristuse tegemiseks. Elu on näidanud, et alati leiab asju, mida ära visata või anda :) Remont on ka selles mõttes hea, et saab kogu maja ideaalselt puhtaks ja korda, aga samas on kohe kevad käes ja näiteks aknapesu vaja jälle ette võtta. Ilmselt kui aastakese peaks kodus olema, võiks kodune elu ja tegemised tüütuks juba muutuda ning äkki siis ma saaks aru, mida tähendab sõna “igavus”, aga praegu ma tõeliselt naudin seda, eriti tänast päikesepaistet ning lahtisest aknast sisse tulevat linnulaulu ja värsket õhku :)

Seekord on mul välja pakkuda üks lihtne, aga mõnusalt mahlane marjadega koogike, milles saab ära kasutada seisma jäänud ja tahkunud musta leiva. Sobib muidugi ka värske leib:) Retsept ilmus EV aastapäeva puhul Nädalalõpuleht LP-s, koos ühe teise musta leiba sisaldava tordiga. Aga variante, kuidas musta leiba koogis, soolases või magusas tordis või magustoidus ära kasutada, leiab siit blogist omajagu :)

See kook on suurepärane ka hapude õuntega - sel juhul soovitan ka pisut kaneeli lisada. Purutaina hulka võid aga segada peotäie hakitud (röstitud) metspähkleid. 

Purutainas:
130 g musta leiba
140 g jahu
0,5 tl küpsetuspulbrit
1 sl vanillisuhkrut
1 sl naturaalset kakaopulbrit
60 g suhkrut
130 g võid

Murra leivaviilud väiksemaks, aseta köögikombaini ja töötle puruks. Sega ülejäänud kuivained sõelutud jahuga, lisa köögikombaini ja töötle ühtlaseks puruks. Lisa tükeldatud külm või ja töötle saiapuru laadseks tainaks. Aseta tainas täidise valmistamise ajaks külmkappi.

Kreem:
400 g vanillimaistelist kohupiima
250 g hapukoort
1 sl vanillisuhkrut
100 g suhkrut
3 muna
300-400 g kirsse (võib asendada vaarikatega)

Sega kohupiim, hapukoor ja suhkrud lahti klopitud munadega. 

Laota 2/3 -3/4 tainast küpsetuspaberiga kaetud u 20X30 cm ahjuvormi, laota peale kreem ja sellele omakorda ühtlaselt marjad ning puista kõige peale ülejäänud tainas. 

Küpseta ahjus 200 kraadi juures u 40 minutit kuni täidis on tahenenud. Lase koogil vormis jahtuda, lõika ruutudeks ja naudi. 


Kommentaare ei ole: