pühapäev, 30. jaanuar 2011

Lõuna-Aafrika Vabariik

Kui ma oktoobri alguses Pariisis oma krediitkaardiväljavõtet vaatasin, siis tundus enam-vähem kõik ok, v.a üks üle tuhande kroonine makse mingi asja eest, mille nimetuses oli sõna "sport". Ei suutnudki kohe välja mõelda, mis see spordiga seotud asi on, mille eest ma olen sellise summa välja käinud. Alles paari päeva pärast taipasin, et see oli Pariisi maratoni registreerimistasu:):):) Nojah, üle 1000 krooni enda tapmise eest maksta tundub ikka päris palju - millegipärast u 60 eurone tasu tundus täiesti suvaline asi... Nii see on selle arvutamisega, et kui seda reisidel mitte teha üritada, siis summad ikkagi eurodes ja dollarites tunduvad nii väikesed, et asjad, mida Eetsis võib-olla kalliks peaksid, paistavad ikkagi suhteliselt odavad, sest summa ju on pisike:) Ühel korral juustupoest oma juustukotiga koju jalutades mõtlesin, et mul on siin u 30 euro eest juustu ja mis see kõik eek-ides teeb, aga peletasin need mõttes kiirelt eemale - ei saa ju lasta ebaolulistel pisiasjadel juustu söömist takistada... (Põhjus, miks ma aga üritan mitte arvutada reisidel, on see, et mitte takistada ennast vabalt tundmast, sest kunagi ju ei tea, kas sa sinna tagasi satud v mitte.) Nüüd on euro Eestis ka ja hindu on kergem välisriikide omadega võrrelda. Mulle aga tundub see ikkagi veel ebausutavana - liiga hea, et tõsi olla. Selline tunne, et keegi kohe äratab üles ja käib kroonid uuesti kasutusele võtta...:) Ja kuhugi sõitmiseks ei peagi enam raha vahetama minema - tõeliselt mugav!!! (Rääkimata muidugi kõigest sellest, mis see majanduslikult ja maine poolest Eesti jaoks tähendab- mina vaatan asja ikka oma mätta otsast.) Mulle meeldis, kuidas Hardo euro tulekut paar nädalat tagasi telekas kommenteeris, et eks Eesti ongi selline laiali hajunud hansalinn, aga need ajad on ammu möödas, kus igal vabalinnal oli oma raha nagu keskajal... Niiet Eesti on lõpuks Euroopas - väga tore!!!!

Aga mis maratoni puutub, siis selle ma loomulikult plaanin ära joosta- kuidas siis muidu!:) Alustasin juba jaanuari alguses trennidega ja peab ütlema, et täitsa ok on:):):) Kuna ma viimati jooksin Luxis ehk mul oli üle kuu ajane paus jäänud, siis esimene 16-kilometrine jooks oli päris raske, aga järgmise pühapäeva 20 km ja ülejärgmise 24 km läksid juba suhteliselt valutult. Nädalas ongi ainult neli jooksutrenni- kolm lühemat (u 10 km ringis) ja üks pikem, niiet ikka elamiseks jääb ka ruumi:)

Hakkasin juba detsembris vaikselt plaani pidama, kuhu sõita, kus oleks hea soe ka trenni tegemiseks. Vietnam on juba ammu olnud koht, kuhu tahaks väga minna (Bourdaini raamatud ainult võimendavad seda soovi), samuti on Uus-Meremaa tulevaste reisisihtkohtade topis, aga lõpuks tuli välja hoopis Lõuna-Aafrika Vabariik. Kui tuttavad sinna spordilaagrisse mineku plaane hakkasid pidama, siis väga pikalt mul mõelda ei tulnud:) Seda enam, et mõni inimene on andunud pinotage'i fänn, niiet seda asja kodus arutades ei tekkinud suurt valikuvõimalust, kus veerbuar mööda saata:) Niiet kõigepealt paar nädalat treeninguid koos profisportlastega ja siis u kolm nädalat veiniistanduste, loodusparkide ja kõige muu huvitava külastamist:) Tagasi Eestisse on plaanis jõuda 7. märtsil:) Tuleb tunnistada, et kuigi selline ilus paksu lumega mitte väga külm talv mulle väga meeldib, siis olen viimastel nädalatel tundud, et enam lihtsalt ei viitsi nende jäätunud lumehunnikute vahel autoga manööverdada v peaaegu igal pool kõndides mõelda, kas oled järgmine, kes purikaga pähe saab, v muretseda, kunas see katus nüüd jälle läbi tilkuma hakkab ... Isegi kui hakkab, siis õnneks mina ei ole see, kes peab kodus kausside ja lappidega trepist üles-alla jooksma ... :) Siim (mitte Siim T., vaid Siim A. sedakorda) kirjutas mulle just eile muuhulgas, et "Siinsed inimesed on niii mõnusad ja avatud, see on kultuuri osa, kogu aeg küsivad, et kas kõik on ok jne., eestis on kõigil pohhui, koli või ära tead... Ootame siis esmaspäval. Siin on ööklubid ka jube lahedad,  täna jalutasime läbi, nii hea fiiling tekkis...;)"
Mul tekkis igal juhul kohe selline tunne, et tahan kohe ja praegu juba seal olla!:)

Olen mõelnud blogi nime muutmisele ka, sest hetkel see Pariisi osa nimes tundub natukene kohatu, aga samas kuna see varsti on jälle kohane, siis jätan esialgu nime nii nagu on- ma loodan, et see kedagi väga segadusse ei aja!:)

Igal juhul tervitused kõigile Tallinna lennujaamast (jõudsingi enne lennukile minekut postituse valmis kribada- eks kiiruga tehtud näpukaid parandan hiljem):), u nelja tunni pärast olen juba Londonis, homme hommikuks Dubais ja homme õhtul loodetavasti õnnelikult Johannesburgis:) 

Kommentaare ei ole: