kolmapäev, 5. jaanuar 2011

Maisipulga-iirise magustoit

Kui mina väike olin, siis oli igas kodus Salme Masso "Laste kokaraamat", kus oli igasuguseid huvitavaid retsepte, millest mõni on isegi klassikaks juba saanud, nagu nt Kass Arturi koogi nime all tuntud maisipulkadest ja iiristest maius. Minul on sellest oma versioon, mida ma juba aastaid teinud olen:


See variant on vähem rasvane kui originaal, sest olen või asendanud (vahu)koore v piimaga (mida parajasti kodus on) ning tulemuseks ei ole mitte vorstitaoline rull, mille saab viiludeks lõigata, vaid magustoit, mida saab igaüks endale lusikaga taldrikule tõsta v kausist otse kahvliga süüa:)  Iiriskommide asemel olen aga kasutanud plaadi-iirist, mis sulab paremini ja mille puhul jääb ära iga kommi paberist väljavõtmise vaev.

Kui keegi soovib originaalkooki teha, siis retsept on järgmine:


Minu versiooniks on vaja:
1 dl vahukoort
180 g (1 pakk) plaadi-iirist
200 g (1 1/2 pakki) maisipulki (Magic Sticks)

Pane vahukoor ja tükkideks murtud plaadi-iiris potti ning sulata madalal kuumusel soovitavalt paksupõhjalises nõus ühtlaseks "kastmeks". Võid soovi korral pärast iirise sulamist saadud ühtlast massi veel paksemaks kuumutada. Pane sisse maisipulgad ja sega läbi. Tõsta maisipulgad kaussi ja söö kasvõi kohe:) See magustoit saab tihti enne otsa, kui jõuab ära jahtuda:):):) Imelihtne ja kõigi maiasmokkade lemmik! Aga kui tegemisel peaksid hätta jääma, võib isa, ema, õe  v venna appi kutsuda;-)

Kommentaare ei ole: