kolmapäev, 12. jaanuar 2011

Šokolaadipõhjaga kohupiimakook

See kook on üks mu uusi lemmikuid - tõeliselt hõrk ja õhuline:):):)


Põhi 
200 g pähklitükkidega piimašokolaadi
180 g võid
1 dl rafineerimata roosuhkrut
4 muna
Täidis
100 g toorjuustu
200 g hapukoort
300 g vaniljega kohupiimapastat
1 dl rafineerimata roosuhkrut
1 dl kookoshelbeid
3 muna

Sulata veevannis šokolaad ja või. Sega hulka suhkur. Jahuta segu u 10 minutit, seejärel sega ükshaaval  hulka toasoojad munad. Vala põhi 24 cm läbimõõduga küpsetusvormi. Mina kasutasin silikoonvormi, aga lahtikäiv vorm oleks parem, sest nii saab koogi ilusti taldrikule asetada. Igal juhul määri vorm, mida kasutad, enne korralikult võiga ja raputa üle suhkruga v kata vorm küpsetuspaberiga. Silikoonvormi ei ole selle koogi puhul vaja võitada;-)

Täidiseks vispelda kergelt segamini toasoe toorjuust, kohupiimapasta, hapukoor, suhkur ja munakollased. Lisa kookoshelbed ja sega läbi. Munavalged vahusta eraldi kausis kõvaks vahuks ja sega õrnalt ilma vahtu "katki tegemata" kohupiimasegu hulka. Vala täidis šokolaadipõhjale ning küpseta 170 kraadises ahjus u 50 minutit. Lase koogil, enne kui selle vormist välja võtad, korralikult jahtuda, sest põhi võib olla soojana veel kergelt pehme v vedel. Eriti hea on kook järgmisel päeval:)

Mina olen sellel talvel täiesti ootamatult:) avastanud, et veranda on ikka superhea koht - kõik koogid ja muud toidud, mis külmkappi ära ei mahu, saab sinna külma panna. Sooja kooki külmkappi panna ei tohi, aga verandal saab soojast koogist kiiresti parajalt jahtunud koogi. Ja ei mingeid "külmkapilõhnu":) Lisaks veel suurepärane koht õuest tuppa toodud magavatele beebidele, kes saavad jahedas rahulikult edasi põõnata, mitte ei ärka soojas toas üles:) Suvel aga kasutuses kui kasvuhoone - ideaalne koht tomatitele, basiilikule jms.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

See kook tundus nii ahvatlev, et tegin ka. Tõesti väga-väga hõrk kook. Meie pere leidis üksmeelselt, et tulemus oleks ehk veel parem, kui piimašokolaad tumedaga asendada - aga see on juba puhtalt isikliku eelistuse küsimus.
Suur tänu Sulle retsepte jagamast! Ja üldse on see üks inspireerivamaid blogisid :)

Silja Luide ütles ...

suur aitäh!:) mul on tõeliselt hea meel seda kuulda!

ma ise eelistaks ka tumedat šokolaadi (selles koogis ka), aga mul on paar head sõpra, kes eelistavad piimašokolaadi tumedale (uskumatu, aga tõesti on selliseid inimesi!:D), niiet ma siis üritan aeg-ajalt ka piimašokolaadi kookides kasutada. Piimašokolaadi kasutamisel on veel see hea "kõrvalmõju", et ma söön siis ise vähem kooki ;-)