neljapäev, 15. märts 2012

Peedipesto Mooni moodi


Paar kuud tagasi oli meil üks eriliselt tore õhtu Moonis, millest Tuuli on väga ilusti ja talle omase põhjalikkusega kirjutanud. Toitudest ma ei hakkagi ise enam rääkima, küll aga panen kirja Mooni perenaise Jana poolt õhtusöögi juurde valitud veinid, sest häid sommeljeesid on oluliselt vähem, kui seda nime kandvaid ja vastavat diplomit omavaid inimesi, niiet ehk on need asjatundja-soovitused veinide valikul abiks mõnele blogilugejale. Ja mis seal salata - endalgi hea teinekord spikerdada, kui on vaja mõnda nö kindla-peale-mineku veini;-) Mõlemad veinid sobivad erinevate toitudega igati hästi. Eriti muidugi meeldis mulle pearoogade juurde Jana poolt valitud punane Montepulciano vein, mille täisnimi on: Vino Nobile de Montepulciano DOCG 2007. Aga ka eelroogade juurde joodud Verdicchio viinamarjast vein (täisnimega Verdicchio dei Castelli di Jesi Classico Superiore DOC 2010 Macrina Garofoli, Marche) oli tõeliselt mõnus nii toitude kõrvale kui ka vahele rüüpamiseks:)  

Ise ma muidugi, arvestades selle õhtu pikkust, ei suutnud veinide nimesid nii detailselt meelde jätta, aga kuna veinid olid tõesti sellised, mida jooks hea meelega teinekordki, siis aitas mind täpsete nimetustega abivalmis ja särasilmne Jana. Väga kena temast!:) Kogu õhtusöök ja seltskond (Mooni Jana ja Roman ning blogarditest lauakaaslased) olid nii inspireerivad, et tekkis tahtmine hakata ise kodus erinevaid Mooni toite järgi tegema. Mari-Liis nt tegi Mooni kuulsat viinalõhet, mis on minu lemmik juba Mooni algusaegadest. Vahepeal käis see lõhe küll puhkusel, aga õnneks on rahva tungival soovil taas menüüs. Ja eriti lahe on see, et Roman Zaštšerinski jättis Mari-Liisi postituse juurde ka Mooni viinalõhe PÄRIS retsepti, niiet igaüks saab kodus ise järgi teha, kuigi teades Mari-Liisi asjatundlikkust kalade osas, usun, et tema variant on samuti väga hea:) 

Piret aga tegi Mooni-ainetel tatrajahust pliine, mille piltide vaatamine on isegi täiskõhuga piin ja vägisi meenuvad Moonis pakutavad mõnusad soojad pliinid hakitud sibula, hapukoore ja siiamarjaga. Pireti retsept on ainult tatrajahuga, mistõttu sobib see ideaalselt ka gluteenitalumatusega inimestele. Ja sarnaselt Mooniga on Piret teinud kiirkääritust ehk kasutanud õlut, mis on minu arvates täiesti geniaalne nipp! Soovitan igal juhul proovida:) Kui mul kodus tatrajahu oleks, siis oleksin hetkel juba pliidi ääres:)

Mina ise aga ei hakanudki midagi leiutama, sest olin tegelikult juba ammu plaaninud valmistada peedipestot Eesti Ekspressis sügisel ilmunud Roman Zaštšerinski restepti jägi. Moonis pakutakse seda nt lisandiks veiseliha juurde. Ma ise olen peedipestot teinud teistmoodi ja pean tunnistama, et retsepti järgi pestot teha ehk kõiki koostiosi täpselt ära kaaluda on sama raske, kui pestoretsepti kirja saada:) Aga hakkama ma Romani peedipestoga sain - olen enda üle igati uhke!:D - ja tulemus oli väga hea:) 



Vaja läheb:
200 g peeti
1 küüslauguküüs
20 g parmesani
50 g extra virgin oliiviõli
20 g metsapähkleid (kasutasin röstitud ja kooritud pähkleid)
soola
2-3 pipraveski ringi musta pipart
veits sidrunimahla

Koori ja viiluta peet ning küpseta 180 kraadises ahjus 20 minutit. Mina kasutasin niimoodi ahjus küpsetatud peete. Jahuta ning töötle blenderis v köögikomainis koos kõigi teiste koostisosadega ühtlaseks. Maitsesta soola, värskelt jahvatatud pipra ja sidrunimahlaga.

Mulle meeldib peedipestot süüa tatra ja kinoaga, tõmmates noaga peale veel parmesanilaaste ning tilgutades oliiviõli. Ja väga hea on see pesto ka röstleival ja sinna peale kuluvad muidugi ka parmesanilaastud v juustuviil marjaks ära:)

Kommentaare ei ole: