reede, 29. märts 2019

Vürtsikad kanasuupisted




Blogis on tükk aega vaikus olnud, aga kuna käisin vahepeal suisa kahel reisil, siis lihtsalt ei ole jõudnud ei kirjutada ega ka pole eriti võimalust olnud kodus kokata. Süüa ma muidugi teen igapäevaselt, aga ei midagi erilist, vaid enamasti oma tavapäraseid lemmikuid. Täna nt nautisin minestroonet kodumaiste tatrajahust makaronidega Tõrvaaugu Mahe Talust. Kirjutan ma samuti, aga seda iganädalaselt Laupäevaleht LP-sse. Eelmiseks laupäevaks näiteks tegin loo Eesti parima alkovaba kokteili valimisest, mille maitsežüriis mul oli au olla. Artiklis on ka kuue parima kokteili retseptid, mis on kodus lihtsalt järgi tehtavad. Valmistamise lihtsus oli muideks üks kriteerium, millele kokteil vastama pidi ;-)

Pean ütlema, et kuigi ma ei ole kunagi eriline kokteilifänn olnud, siis olen võistlustel, kus olen viimasel ajal käinud, olnud tõeliselt üllatunud, kui ägedaid, loomingulisi ja maitsvaid jooke oskavad andekad baarmend valmistada. Eriti suureks üllatuseks olid alkovabad kokteilid, sest ootasin läägeid värvilisi kaloripomme, kuid tegelikkuses oli suur osa kokteile elegantse välimusega mõõdukalt magusad ja maitserikkad, heas mõttes huvitavad joogid.

Lisaks avastasin enda jaoks kalvadosega valmistatud kokteilide maailma ja muideks läbisin elu esimese kokteilivõistluse, seda aga Normandias. Plaanin sellest ka kirjutada, samuti lähemalt õunabrändist, aga hetkel ütlen vaid nii palju, et võistlemine Prantsusmaal oli täiesti teistmoodi kogemus, mis boonusena mind supertoredate inimestega kokku viis. Ja olen oma tulemusuga (4. koht) igati rahul, sest kokku oli osalejaid 15 riigist :)

Mis aga retsepti puutub, siis see on mul siin blogis draft’ina ootel juba paar aastat ... :) Olen sellisel kujul vürtsikat kanasegu teinud korduvalt, kuid aedviljad ja serveerimisviis vahelduvad. Selline salatilehel pakkumine on eriti tervislik variant ja see on igati mõnus suupisteks, kuid näiteks keedetud riisiga koos võib vürtsikas kanaroog olla hoopiski prae eest. Loomulikult on see kanasegu hea ka (soojendatud) tortilla või tako sees.

Jalapeno ehk Jalapa paprika on igati tore täiendus pea igale roale ja tegelikult võib kogust vabalt vastavalt oma maitsele suurendada - panin lihtsalt kirja optimaalse numbri, mis ka mitte eriti suurtele vürtsisõpradele peale läheb :)

Vaja läheb:
500-800 g kanafileed
1 pk Santa Maria Fajita maitseainesegu (mina kasutan mahedat ehk organic varianti)
1 väike või pool keskmist punast sibulat
1 suur tomat
peotäis värsket koriandrit
u 30 g Santa Maria (u kolmandik purgitäit) rohelise jalapeno viilusid
värskelt jahvatatud Santa Maria koriandri- ja tšillimaitseainesegu (soovi korral)
u 6 little gem salatipead

Tükelda kana 1-2 cm tükkideks ja prae pannil koos Fajita maitseaineseguga aeg-ajalt segades läbi, kuni liha on pruunistunud ja seest läbi küpsenud. 

Haki sibul peeneks, tükelda tomat väikesteks tükkideks ja haki koriander peeneks. Aseta kaussi ja sega jalapeno'ga läbi. Maitsesta soovi korral värskelt jahvatatud tšilli- ja koriandriseguga. Sega hulka praetud kanatükid

Haruta salatilehed laiali. Väiksemad lehed võid soovi korral hakkida kanasalati hulka. Laota suurtele lehtedele kana-aedviljasegu ja puista peale hakitud koriandrilehti.

Serveeri koos avokaadodipiga, mida saad teha kas nii või nii. Kui soovid toekat praadi, serveeri kõrvale metsikut vm meelepärast riisi. Salatilehtedel serveerimise asemel võid kanasalati ka (soojendatud) tortijade sisse keerata. 

2 kommentaari:

Haiku Durden ütles ...

Mis ma tahtsin selle Calvadose kohta oelda, kunagi ammu ammu Imre Kose restoranis mis selle nimi oligi, kesklinna aarses hotellis, lahed Stockmannist mooda jaab paremat katt. Tal oli Calvadose jaatis kupsetatud pirniga (poached aga mitte punases veinis) mida serveeriti Calvadosega koos, nii imehea oli, taiesti perfektne. - h

Silja Luide ütles ...

Kõlab hästi! mul on tegelikult paar pudelit calvadost kodus, peaks proovima seda ka mõne desserdi sisse lisada. calavodosega olen õunakooki teinud, see sai küll superhea :)