reede, 30. august 2019

Suus sulav šokolaadi-beseekook


1. september on ukse ees - juba ülehomme ju! Mulle tundub, et koolialgust tähistatakse vist küll igas peres, niiet on viimane aeg mõelda, mida selleks pidulikuks puhuks küpsetada :) Sel aastal on aktused vist pea kõigil 2. kuupäeval ehk esmaspäeval, aga seda parem on ju kook eelmisel vabal päeval valmis küpsetada, et siis tähtsa päeva õhtul rahulikult pere keskel nautida. 

Minu arvates oleks raske leida kooki, mis on veel parem kui see siin :) Tummine šokolaadipõhi, kohev besee ja värsked marjad - superkombo ju! Mulle endale hullult meeldib ja julgen tõesti seda soovitada ka lastele pakkumiseks:D Ma tean, et suur osa lastest on tohutult valivad, aga see siin läheb minu kogemuse kohaselt väikeste inimeste puhul päris hästi kaubaks. Eriti nõudlike laste maitsele mõeldes on aga tänases Nädalalõpuleht LP-s klassikaline küpsisetort, mida lapsed alati mitu tükki korraga söövad. Ja ka täiskasvanud armastavad seda - see on korduvalt mu ema poolt järele proovitud, kelle suurepärane retsept see ka on. Ainult šokolaadiglasuuri tegin ise :D

Blogis on muideks samuti üks küpsistort (aastast 2011) ja seda retsepti julgen samuti soovitada, seda enam, et ega need kaks oluliselt ei erine.

Igal juhul soovin kõigile päikselist nädalavahetust! :)



Kook: 
230 g tumedat šokolaadi
180 g võid
2 suurt muna
4 munakollast
60 g (pruuni) suhkrut
1 sl vanillisuhkrut
40 g sõelutud nisu- või maisijahu
40 g mandlijahu
1 tl küpsetuspulbrit

Tükelda või ja šokolaad, aseta kaussi ja kauss omakorda vesivannile. Lase sulada, sega ühtlaseks ja jahuta paar minutit. 

Aseta munad, munakollased ja suhkrud kaussi ning vahusta u 5 minutit, kuni tekib hele vaht. Lisa sulatatud šokolaad ning küpsetuspulbriga segatud jahud ning sega ühtlaseks tainaks.

Tõsta tainas 20 cm läbimõõduga ümmargusse lahtikäivasse vormi, mille põhjas on küpsetuspaber, ääred määritud võiga ja üle puistatud jahuga. Küpseta ahjus 160 kraadi juures 30 minutit kuni kook on äärtest tahenenud, kuid keskosa on veel võdisev. Võta kook ahjust ja valmista kate.

Kate:
4 munavalget
120 g tuhksuhkrut
1 tl valge veini äädikat
2 tl maisitärklist
1 tl kakaopulbrit

Aseta munavalged kaussi ja vahusta pehmete tippudega vahuks. Lisa supilusikatäie kaupa suhkur lisades järgmise lusikatäie siis, kui eelmine on segunenud. Lisa äädikas ja vahusta munavahtu veel pisut, seejärel lisa tärklis ja kakaopulber ning sega õrnalt spaatliga vahu hulka. 

Laota vaht koogile ja küpseta ahjus 170 kraadi juures 20 minutit kuni kattel on kerge krõbe koorik. Võta ahjust ja lase enne söömist jahtuda. Serveerimisel paku kõrvale või aseta koogile värskeid marju ning soovi korral puista peale tuhksuhkrut.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kui kook päev varem valmis küpsetada, siis kas peaks seda säilitama külmkapis või pigem mitte? Mõtlen, kas besee läheb külmkapi niiskuses nätskeks?

Silja Luide ütles ...

mina olen ise seda külmas hoidnud ja ei ole nätskust täheldanud, aga samas olen ka max ühe päeva seda säilitanud, sest erinevalt mõnest teisest koogist, mida vahel mitu päeva sööme, saab see alati ühe päeva jooksul otsa ... ma pigem siiski paneks koogi külmkappi, kui eelmisel õhtul valmis teha, kui sama päeva hommikul, siis hoiaks toatemperatuuril.