laupäev, 29. detsember 2012

Tom Kha Gai - üliõpilastele:)

Seda suppi olen viimasel ajal söönud kodus ülikoolilinnas oma väikse õe Karina (üliõpilane) poolt tehtuna. Ja kuna me siin Tartus pühade ajal kohe pikemalt oleme, siis ükspäev tegin suppi juba ka ise, sest see variant Tom Kha Gai'st on kiire ja lihtne, supp ise aga on vürtsikas ja soojendav, niiet talvisel ajal täiesti ideaalne, eriti suusatamast tulles:)

Tom Kha Gai on üks mõnus galangali, sidrunheina ja kookospiimaga Aasiast pärinev supp, mille "päris" retsept  on mul juba blogis olemas. Sealkandis seda süües võib kindel olla, et silmist lööb tuld, pisarad voolavad ja nina tilgub. Aga Eestis on raskusi värske sidrunheina, galangali ja kaffirlaimi lehtede leidmisega (mõnes kohas neid siiski on) ning väljaspool Tallinna on paljude asjade kättesaamine  üsna keeruline (et mitte öelda - võimatu!). Seepärast ongi seekordne supp tehtud pulbriga ning muudatustega "retsept" on Santa Maria Tom Kha supisegu pakendilt. Avastasin oma suureks rõõmuks, et kuigi selles segus on palju minu jaoks arusaamatuid koostisosi (nagu ikka maitseainesegudes ette tuleb), siis pole selles säilitusaineid, mis on ka juba suur asi!:)

Neile, kes kokata jõuavad harva, aga tahaks ühte maitsvat ja kiiret suppi, on see supisegu päris hea variant. Õige supiga ei anna muidugi võrrelda ja minu jaoks liiga vähe vürtsine, aga samas kõik sööjad kiidavad:) Ma ise loomulikult ei piirdu ka kunagi ühe kausitäiega :)

Ja kiirema elutempoga inimestele on see juba selle poolest hea, et kui harva kokata, siis ei ole mõtet osta palju erinevaid koostisosi, mida kõike ära ei kasuta, sest need lähvad lihtsalt raisku. Mul endal juhtub ka ikkagi sageli, et ostan nt poti rosmariini v salveid, kasutan mõnda vart v lehte ja siis on mul veel u 10 ideed, mida ülejäänud taimekesega teha, aga reaalsuses on see juba ammu ära kuivanud vm söögikõlbmatuks muutunud, kui ma järgmisel korral seda kasutada soovin ja pean jälle uue ostma, mida sama saatus tabab ...

Niiet siis suurepärane vürtsikas supp üliõpilastele, muidu kiire eluviisiga inimestele või lihtsalt pikkade pühade ajaks (sest nagu üks meie pereliige ütles - see on väga hea järgmise päeva supp). Ja lõbusat aastavahetust :):):)


1 pk Tom Kha maitseainesegu
400 ml kookospiima
2-3 dl vett
2 kana rinnafileed v 4 kintsufileed
u 10 šampinjoni
2-3 keskmist tomatit

Pruunista tükkideks lõigatud kanafilee ja soovi korral prae ka seeneviilud. Pane Tom Kha supisegu, vesi ja kookospiim potti ning kuumuta. Lisa kanatükid ja seeneviilud supile ning keeda tasasel tulel mõned minutid. Lisa tükeldatud tomatid ja kuumuta keemiseni. Serveeri soovi korral koos värske koriandriga ja pigista peale sidruni- v laimimahla. 

4 kommentaari:

Juc ütles ...

Tere Silja! Ma kohe ei saa mainimata jätta :), et tegelikult saab kõik koostisosad üle Eesti imelihtsalt kätte! Selleks see Umami.ee meil tehtud saigi :). Galangal ja laimilehed on meil saadaval ka mitte kuivatatult, vaid purustatud kujul purgis, mis tähendab, et aroomi ja maitseomadused on kordi ja kordi paremini säilinud, kui kuivatamisel. Kaua Sa veel Tartus oled? Ma just mõtlesin Sinu peale, et annaks Sulle, kui suurele küpsetajale midagi huvitavat proovida!

Silja Luide ütles ...

Juta, aitäh Sulle info eest - galangali ja kaffirlaimilehti plaanin kindlasti uuel aastal tellida. ma olen küll Umami valikut korduvalt vaadanud, aga need on mul kuidagi kahe silma vahele jäänud ... ehk siis õnnestub ka kodus kunagi midagi päris Tom Kha Gai lähedast kokku keeta:)

ma ise mõtlesin ka Su peale Tartus olles korduvalt, aga see nädalake Tartus läks jälle nii ruttu, et ei jõudnud pooli asju teha, mida plaanis, ja poolte inimestega kokku saada, keda oleks väga näha tahtnud ... Su kommentaari lugesin ka eile alles autos tagasiteel ... aga see tähendab ainult ühte - tuleb vartsi jälle Tartusse tulla!:)

Ilusat aastavahetust Sulle ja näme kindlasti juba varsti!:)

Juc ütles ...

Ma tean, millest Sa räägid, Silja! Kui pühade ajal Tartusse tulen, siis kaob aeg lihtsalt käest. Aga nüüd ma olen siin koguaeg, nii et anna aga märku, kui siiapoole liigud, usun, et Sa oskaksid huvitavat rakendust leida sellele purgikesele, mida Sulle anda tahan :). Aga galangali ja laimilehtede osas on siis küll hea, et ma vaiki ei olnud ja Sina infot said! Ilusat aastavahetust!

Gaili ütles ...

Tallinlastele: värsket galangalit on Stockmannis ja külmutatud kaffirilaimilehti saab Piprapoest :)