teisipäev, 11. juuni 2013

Spargliga Vichyssoise



Klassikaline vichyssoise valmib porrust ja kartulist, kuid seekord sai siia lisatud ka sparglit. See on erakordselt hea võimalus ära kasutada spargli puised varreotsad, mis reeglina minema visatakse. Ma olin kohe üliõnnelik, kui Delicious'ist selle retsepti leidsin:) ja ega ma eriti muudatusi teinudki - niisama toimis ka kõik hästi ja läheb juba sel nädalal kordamisele. Ainult sparglivarsi kasutasin peaaegu poole rohkem, sest kodumaine (Uus Kongo talust pärit) spargel on kullahinnaga ja ühtki tükikest sellest ei tohi ju raisku lasta :D

Sparglijääkidega vichyssoise on minu arvates täiesti geniaalne retsept, sest supp on kreemjas ja väga hea (isegi mehed võtavad teise tadrikutäie), kuid samas uskumatult tervislik ja lahja. Siin ei ole võid ega vahukoort, millega ma tavaliselt selliste suppide valmistamisel eriti ei koonerda, vaid ainult piim ja aedviljad. Meie sõime püreesuppi paksu eestimaise Kreeka jogurtiga ja niristasime peale extra virgin oliiviõli, aga sellegipoolest on supp väga tervislik - vähemalt minu standardite järgi, aga ma söön ka igapäevaselt päris palju kooki, niiet eks kõik sõltub ikka taustsüsteemist ;-) Ja eriti mõnusad on supi juurde röstitud leib ja sai suitsulõhega.

Üks miinus supil siiski on - seda saab suhteliselt vähe (mu kolmeliitrine pott oli ehk 2/3 ulatuses täis)  ja jätkub napilt neljale, niiet järgmisel korral teen kindlasti vähemalt kahekordse koguse :)

Vaja läheb:
4 dl piima (kasutan alati 3,5%-list)
2 keskmist porrut
u 200 g spargli "jääke" (mul oli 350 g)
2 keskmist kartulit
1 tl soola
hapukoort, paksu maitsestamata jogurtit (nt Farmi Kreeka jogurt) ja oliiviõli (soovi korral)

Viiluta porru õhukesteks viiludeks, tükelda kooritud kartulid kuubikuteks. Jämedamad spargli varreotsad võid pikuti pooleks, kolmeks v neljaks lõigata.

Kuumuta pool piimakogusest potis keemiseni, lisa porruviilud ja kuumuta keskmisel kuumusel u 5 minutit. Lisa spargel, lase veel u 5-10 minutit podiseda, seejärel lisa kartul ja sool ning sega korralikult läbi. Piima pärast ära muretse, isegi kui see tundub liiga kokku keenuna v suisa tükki läinuna - see peabki nii olema;-) Sega kartuleid u 5 minutit ja lisa pool liitrit vett. Lase supil u pool tundi edasi podiseda kuni kartulid on pehmed. 

Lisa ülejäänud piim, püreesta (nt blenderis) ja suru läbi peene sõela, et sparglikiude eemaldada. Võid lisada supile vett, kui see liiga paks tundub. Maitsesta soola ja valge pipraga ning serveeri koos hapukoore, paksu jogurti (nt Farmi Kreeka jogurt) v oliiviõliga.


Kommentaare ei ole: