reede, 3. detsember 2010

Tartelettes

Ma ükskord mainisin ühes oma postituses šokolaadi ja apelsinitartelette'e, mida mu klassikaaslased basic pastry kursusel küpsetasid ja mis olid väga head:), aga panen nende kohta nüüd mõned pildid ka


Tartelette'ide taignas on sees ka jahvatatud mandleid, samuti on neid šokolaaditartelette'ide esimeses kihis. Šokolaaditartelette'ide pealmiseks kihiks on ganache, kus lisaks tavapärasele vahukoorele ja tumedale šokolaadile on ka võid, mett ja siirupit. Apelsinitartelette'id tuleb aga pealt leegitada


Oma aplesini-tartelette'e flambeerib siin Luigi, kes tahab saada pastry chef'iks ja on sellel alal ka üliandekas (kooli parim!). Ta on ilmselt kõige noorem inimene koolis ja pärit on Curaçao'lt. Luigi on ilmselt harjunud, et keegi kunagi seda kohta ei tea ja vastab alati küsimustele oma kodumaa kohta, et ta elab "ühel Kariibi mere saarel".  Ma saan temast selles osas muidugi väga hästi aru, sest kui oma kodumaa nime öeldes inimeste silmis ainult tühja pilku näed, siis see erilist entusiasmi just ei tekita- ma usun, et sellega on kõik eestlased välismaal kokku puutunud... (Seda juhtub päris palju ka  Euroopas, et Eesti nime peale inimeste silmis mitte just eriti hästi varjatud segadust näed, aga mujal (Ameerikad, Aasia) on see täiesti tavapärane.) Ma igaks juhuks küsisin Luigilt täpsemalt ja sain siis teda rõõmustada sellega, et ma väga hästi tean, kus see saar asub, sest mu õe abikaasa tegi seal mu õele abieluettepaneku:) Ja uskumatu, aga Luigi teadis Eestit ka, sest ta ema pidi koguma pilte missidest (miss Universumi vmt võistlusel osalejatest) ja tema kogus pidid ka Eesti missid esindatud olema:) Luigi ütleski mulle ühe esimese asjana, kui me tuttavaks saime, et ma meenutan talle ühte Eesti missi... kui ta ei oleks ainult 17. aastane, siis ma ilmselt oleks seda järjekordseks pick-up line'iks pidnud...:):):)

Chef tegi demol aga mitmeid erinevaid isuäratava välimusega tartelette'e


Kui mul ei oleks praegu just üks šokolaadikook ahjus (sellel nädalal juba kolmas), siis ma ilmselt vesistaks praegu, sest ma mäletan väga hästi, kui head need koogikesed olid:) Mis aga kodustesse šokolaadikookidesse puutub, siis ma kirjutan siia retseptid ja panen pildid üles lähiajal ;-) Vähemalt kahe viimase kohta, sest esmaspäevane šokolaadikook sai jälle nii ruttu otsa, et ei jõudnud isegi seda enne jäädvustada (pean muidugi tunnistama, et mul endal oli ka selles päris suur osa, et see nii läks)...

1 kommentaar:

U ütles ...

Curacaol oleks küll sellist andekat pastry chefi vaja :)