kolmapäev, 8. detsember 2010

Rukkijahuga šokolaadikook

Täna oli mul vaja kiirelt üks kook külla minekuks valmis teha asjadest, mis kodus olemas ja - nagu ikka- selline, mida ka inimene, kes gluteeni ei talu, süüa saaks. Kuna ma pole rukkijahuga veel kooki teha proovinud, siis otsustasin katsetada ühte šokolaadikooki Perenaine.ee-st. Metsmaasikaid mul sügavkülmas ei ole ja mõtlesin proovida teha koogi üldse ilma marjadeta.
Retsept on järgmine
100 g tumedat šokolaadi
100 g võid
175 g suhkrut
4 muna
1 tl küpsetuspulbrit
65 g rukkijahu

Sulata või ja šokolaad, jahuta pisut. Vahusta munad suhkruga, sega hulka šokolaadisegu ning sõelu hulka küpsetuspulbriga segatud jahu. Lisa metsmaasikad ja sega tainas ühtlaseks. Vala tainas võiga määritud 24 cm diameetriga lahtikäivasse koogivormi ja küpseta ahju keskosas, 170 kraadi juures umbes 40 min.

Minul sai kook valmis 30 minutiga. Kui marju koogi sisse ei pane, siis soovitaksin vähem suhkrut panna (140-150g peaks ok olema), et kook liiga magus ei oleks. Marju, nt metsmaasikaid, kirsse vmt, tuleb retsepti kohaselt panna 100 g.
Ja kindlasti tuleb selle koogi puhul kasutada korralikult võitatud ja suhkru v rukkijahuga ülepuistatud lahtikäivat koogivormi (nagu retseptki ütleb:) ), sest silikoonvormi jääb see kook kinni ja seda on võimatu sealt ühes tükis kätte saada, niiet kaubanduslik välimus säiliks, mistõttu tuli see laulale paraku silikoonvormiga panna:( 
Isegi korralike üksikute tükkide kättesaamiseks on vaja vaeva näha. Ma kujutasin küll ette, kuidas ma selle koogi ilusti taldrikule kummutan, tuhksuhkruga üle puistan ja füüsalitega kaunistan, aga eks teine kord siis:)

2 kommentaari:

maris ütles ...

Silja, ilma igasuguse normisiseta - rukkijahu sisaldab ka ju gluteeni?

"Tsöliaakia (e gluteenitalumatus) on seedesüsteemihaigus, mis kahjustab peensooles olevaid hatte, põhjustades kroonilist põletikku viies võimetuseni toitu seedida. Need hatid võimaldavad toitu seedida. Hatte kahjustab gluteen, mida võib leida järgmistes teraviljades: nisu, rukis ja oder. Osad inimesed ei talu ka hirssi ja kaera ning piima."

Silja Luide ütles ...

tere, Maris!:) tänud kommentaari eest!
rukkijahu sisaldab gluteeni jah, aga see nisuvalgutalumatusega inimene, kelle pärast mina koguaeg üritan ilma nisujahuta asju küpsetada, saab vabalt rukkijahu süüa (rukkileiba nt sööb ta igapäevaselt- tuleb lihtsalt leida leib, kus nisujahu sees ei ole ja mõned sellised on täitsa olemas):)
eks see on muidugi ilmselt individuaalne, mida keegi saab süüa ja mida mitte- igal haigusel on erinevaid vorme ja ilmselt kõigil, kes nisujahu ei talu, ei ole tingimata tsöliaakia:) nt piimatooted on sellel inimesel ka (ja väga suures koguses) igapäevaselt menüüs. Ainsad asjad, mis pidid aga kõigile täiesti ohutud olema, on mais ja riis.
ma alguses Su kommentaari lugedes mõtlesin, et kas ma tõesti olen väitunud, et rukkijahus gluteeni ei ole ja vaatasin oma postituse üle, et võimalik viga ära parandada, aga ma nagu ei teagi, mida muuta, sest mul on seal ju lihtsalt põhjendus, miks mina selle rukkijahuga koogi valisin/valima pidin:)