pühapäev, 26. detsember 2010

Tõeline šokolaadikook



Retsept pärineb Anni Arro raamatust "Sepamaa talu köök" ja vähese suhkrusisalduse tõttu meeldib see šokolaadikook ka nendele inimestele, kes muidu väga kooki ei armasta (kinnitatud andmed:)). Ainus muudatus, mille ma koostisainete osas tegin, on see, et põhja jaoks kasutasin šokolaadi-, mitte digestiivküpsiseid. Digestiivküpsised on küll väga head niisama süüa, aga šokolaadiküpsised sobivad minu arvates šokolaadi ja toorjuustuga oluliselt paremini kokku, sest need on maitselt ja konsistentsilt õrnemad:) Samuti ei eelküpsetanud ma põhja, sest põhi jääb niimoodi liiga kõva ja ei "haaku" nii hästi täidisega, vaid eraldub koogitüki küljest. Kui aga soov on kooki täpselt originaalretsepti järgi teha, siis tuleks põhja eelnevalt 7-10 minutit 200 kraadi juures eelküpsetada. Koogi jaoks on vaja:

200 g šokolaadi- v digestiivküpsiseid
100 g võid
5 muna
5 spl suhkrut
500 g mascarpone't
200 g hapukoort
250 g tumedat šokolaadi
0,5 kl (mina panin 100 g) vahukoort
3 spl brändit

Purusta küpsised ja sega toasooja võiga ning suru küpsisesegu lahtikäiva küpsetuspaberiga vooderdatud vormi põhja. Kuumuta ahi 180 kraadini. Vispelda munad ja suhkur, lisa mascarpone ja hapukoor ning sega kõik ühtlaseks massiks. Kuumuta vahukoor ja sulata selles tükkideks murtud šokolaad (seda on kõige parem teha madalal kuumusel). Lisa brändi, sega kõik ühtlaseks ja kalla šokolaad mascarpone'i segusse. Sega läbi ja kalla vormi. Mina surusin segu ka läbi sõela, et see oleks ilus ühtlane. Küpseta 180 kraadi juures u 1 tund. Kook on valmis kui see raputades ei võdise. Ahjust võetud kook pane jahedasse kohta ning lase enne serveerimist vähemalt paar tundi külmas seista. Enne serveerimist kaunista šokolaadilaastudega (noaga tahvli küljest tõmmatud). Mina kasutasin šokolaadikaunistusi ja mandlilaaste ning panin need sooja koogi peale, sest siis need sulavad natukene ära ja jäävad ilusti kinni ega pudene koogitükilt maha seda tõstes.

Täiendus (10.07.)

Lisan paar elile õhtul tehtud pilti sellest koogist, sest Karina sünnal detsembris oli valgust vähevõitu ja nuga oli ka juba sisse löödud enne kui ma fotokaga klõpsutama jõudsin:) Tänu pikkadele valgetele suveöödele sai aga maitsev šokolaadikook seekord natukene  paremini pildi peale püütud. Põhjaks on Digestive'i küpsised ja põhiliseks küpsetajaks (minu ja Karina kaasabil) Ulvi :)

7 kommentaari:

Lars ütles ...

Heips.

Tegin täna seda kooki, aga brändi puudumisel kasutasin Vana Tallinnat. Ikka tuli hea :)

Head Vana Aasta Lõppu ja Uue Algust.

Laura (Luide)

Silja Luide ütles ...

aitäh, Laura! Soovin Sulle toredat uut aastat!!!

Anonüümne ütles ...

Tere!
Kui suure vormiga võiks sellises koguses kooki küpsetada?
Ette tänades
Triin

Silja Luide ütles ...

tere, Triin!

meie oleme kasutanud nii 24 kui ka 25 ja 26 cm läbimõõduga vorme :)

parimat!

Silja

Triin ütles ...

Super, läks just ahju! :)

Triin ütles ...

Muide, mul oleks üks küsimus veel. Jätsin praegu brändi lisamata, sest meil väiksed lapsed ka alati koogisööjad. Millega võiks kookides alkoholi asendada? Mõne essentsiga?

Silja Luide ütles ...

mina soovitan alkoholi asemel kasutada maitse lisamiseks külma kanget kohvi. antud juhul sobiks ka 1-2 tl vanilliekstrakti või 0,5-1 tl mandliekstrakti. essentse ma ise ei kasuta, küll aga lisan peaaegu iga koogi sisse 1-2 sl mõnda alkoholi (konjak,brändi, rumm, tsitruse- või kooreliköör) :) see on nii väike kogus võrreldes ülejäänud ainetega, niiet usun, et ka laste puhul pole vaja karta.